۱۴۰۱ مرداد ۲۵, سه‌شنبه

کارگران معدن کرومیت آسمینون کرمان؛ معدن را هر چه سریعتر بازگشایی کنید

به گزارش خبر گزاری ایران کارگر در تاریخ ۲۴ مرداد, ۱۴۰۱ کارگران معدن کرومیت آسمینون کرمان خواستار بازگشایی معدن و بازگشت به کار خود شدند. این کارگران نگران طولانی شدن دوره دریافت بیمه بیکاری می‌باشند. بسیاری از کارگران در شرف بازنشستگی هستند و گرفتن بیمه بیکاری روی سنوات بازنشستگی تاثیر منفی دارد. مجتمع معدنی کرومیت آسمینون کرمان از اوایل خردادماه به دلیل به صرفه نبودن فعالیت معدن تعطیل شده است.

مسئولان معدن کرومیت آسمینون از سال پیش تصمیم به تعطیلی این معدن را داشتند. آنها در فروردین‌ماه ‍۱۴۰۰ اعلام کردند، به دلیل کمبود سیمان این معدن دیگر قادر به ادامه فعالیت نیست. بهانه‌ای که همان زمان هم از طرف کارگران معدن رد شد و آن را غیرواقعی ‌دانستند.

کارگران سال گذشته در مقابل بهانه‌ جویی‌های مسئولان معدن گفته بودند، اگر واقعا مشکل کمبود سیمان است، فقط باید بخش سرپوشیده این معدن تعطیل می‌شد. در حالیکه ۷۰ درصد فعالیت‌های این معدن در فضای باز انجام می‌شود و هیچ نیازی به سیمان ندارد.

معدن کرومیت آسمینون

اعتراضات مداوم کارگران در یک سال گذشته

بر اثر اعتراضات مداوم و پیگیر کارگران معدن کرومیت آسمینون کرمان این معدن که در سال گذشته برای مدتی تعطیل شده بود، دوباره به کار افتاد و به فعالیت‌های خود ادامه داد. اما از اول خردادماه ۱۴۰۱ دوباره مسئولان مربوطه این معدن را تعطیل کرده و پذیرفتن کارگران در محل‌های کار خود امتناع کردند.

تعطیلی معدن کرومیت آسمینون کرمان فقط زندگی این ۱۲۰۰ کارگر را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. در چرخه کار این معدن حدود ۴۰۰۰ کارگر فعال هستند که با تعطیلی معدن آنها نیز از کار بیکار می‌شوند.

طبق رای صادره از شورایعالی معادن صلاحیت بهره‌بردار معدن دلایل زیر سلب شده است:

عدم فعالسازی معدن

عدم پرداخت حقوق دولتی

بی توجهی به اخطارهای صادره

عدم رعایت آیین‌نامه‌های ایمنی و حفاظت از معادن

مقامات دولتی بدون توجه به مشکلات معیشتی کارگران تنها به فکر بیشتر کردن سود خود می‌باشند. تعطیلی معدن زندگی بیش از ۱۲۰۰ کارگر و خانواده‌ آنها را تحت تاثیر قرار داده است. در این شرایط گرانی و تورم افسارگسیخته گذران زندگی با حقوق اندک بیکاری امکان پذیر نیست. کارگران برای تامین هزینه‌های زندگی خود بایستی هر کاری انجام دهند. سران حکومت کارگران را جزیی از ابزار کارخانه و وسیله‌ای برای کسب بیشتر ثروت خود می‌دانند. بهمین دلیل کارگران روزانه فقیر‌تر می‌شوند. نمونه آن کارگران معدن کرومیت آسمینون کرمان است که در یک سال گذشته با فقر درگیر بود‌ه‌اند. اما سران حکومت توجهی به آن نداشته‌اند.



source https://kar-kargar.bashariyat.org/?p=18041

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...