۱۴۰۱ اردیبهشت ۴, یکشنبه

تجمع اعتراضی کارگران شرکت نفت و گاز مناطق نفت خیز جنوب

تجمع کارگران شرکت نفت و گاز مناطق نفت خیز جنوب در برابر درب اصلی ستاد مناطق نفت‌خیز در اعتراض به شیفت‌های جدید کاری ۸ ساعت

کارگران شرکت نفت و گاز شاغل در مناطق نفت خیز جنوب در اعتراض به برقراری شیفت کاری ۸ ساعته تجمع کردند. تعداد زیاد رفت و آمدها و مسافت طولانی در جاده‌های پرخطر برای عزیمت به محل کار، از اصلی‌ترین علت مخالفت این کارگران با شیفت‌های ۸ ساعته است. آنها می‌گویند مدیران این شرکت بدون در نظر گرفتن مشکل ما این تصمیم را گرفته‌اند.

بنا بر فراخوان قبلی، روز یکشنبه ۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، کارگران شرکت نفت و گاز مناطق نفت خیز جنوبدر اعتراض به شیفت جدید کاری ۸ ساعته در برابر ساختمان ستاد این شرکت در اهواز دست به تجمع زدند.

این کارگران در بخش عملیات و‌ بهره‌برداری شرکت‌های کارون و مارون، مسجد سلیمان و آغاجاری مشغول به کار هستند. آنها در رابطه با شیفت کاری ۸ ساعته اعتراض دارند.

معترضان که در زیرمجموعه شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب مشغول به کار هستند، خواهان ادامه شیفت‌های کاری ۱۲ ساعته شدند.

کارگران شرکت نفت و گاز
کارگران شرکت نفت و گاز

آنها می‌گویند شیفت‌های ۸ ساعته، موجب افزایش تعداد رفت و آمد و مسافت‌های طولانی در جاده‌های پرخطر برای رسیدن به محل کار را در پی دارد.

به گفته آنها افزایش تعداد سفرها در این جاده‌های ناایمن موجب خستگی و فرسایش جسمی کارگران می‌شود.

آنها خواهان تثبیت و استمرار شیفت ۱۲ ساعته و نوبت‌کار ۴ روز کار و ۴ روز استراحت شدند.

پیش‌تر روز چهارشنبه ۳۱ فروردین‌ماه نیز کارگران شرکت نفت و گاز آغاجاری، مسجد‌سلیمان و مارون با برگزاری تجمع اعتراضی خواستار تثبیت ساعت کاری فعلی و عدم بازگشت به دوران قبل از کرونا شده بودند. آنها خواستار تثبیت نوبت کاری ۱۲ ساعته شدند. پیش از کرونا نوبت کار هشت ساعته (۱۲روز کار و ۴ روز استراحت بود). اما با شیوع کرونا نوبت کاری کارکنان شرکت نفت و گاز به ۱۲ ساعت تغییر کرد.

در این وضعیت کارکنان ۴ روز در کار و ۴ روز در استراحت می‌باشند. در حال حاضر مدیران شرکت  درصدد بازگشت زمان کاری به قبل از شیوع کرونا هستند. اما کارکنان خواستار تثبیت نوبت کاری ۱۲ ساعته می‌باشند.

 




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...