۱۴۰۱ مرداد ۲۵, سه‌شنبه

اعتراض کارگران شهرداری هویزه به پرداخت نشدن ۳ ماهه دستمزد خود

به گزارش خبر گزاری ایران کارگر  در تاریخ ۲۵ مرداد, ۱۴۰۱ کارگران شهرداری هویزه نسبت به پرداخت نشدن ۳ ماهه دستمزد خود اعتراض دارند. کارفرما همچنین از پرداخت بیمه این کارگران به سازمان تامین اجتماعی نیز خودداری کرده است. مسئولان شهرداری و شورای شهر نیز به درخواست‌های کارگران پاسخ نداده و آنها در بلا تکلیفی بسر می‌برند.کارگران معترض در بخش خدمات و فضای سبز کار می کنند.

کارگران شهرداری هویزه نزدیک به ۱۴۰ نفر می‌باشند که به صورت قراردادی و با حداقل حقوق در این شهرداری مشغول به کار می‌باشند.

یکی از کارگران شهرداری هویزه در رابطه با وضعیت معیشتی خود و همکارانش می‌گوید:

«در شرایط سخت کار می‌کنیم اما از دستمزد خبری نیست! بیشتر همکاران، نمی‌توانند نیازهای ضروری خانواده‌هایشان را تامین کنند، انتظار داشتیم شهرداری هر ماه حداقل بخشی از مطالباتمان را بپردازد.»

مهمترین منبع درآمد شهرداری هویزه دریافت ارزش افزوده است که این مبلغ ناچیز کفاف حقوق کارگران را نمی‌دهد. شرکت‌های نفتی و پالایشگاهی مستقر در این شهرستان نیز با استفاده از حمایت لابی‌های قدرت از پرداخت حق آلایندگی خودداری می‌کنند. به این ترتیب پرداخت دستمزد کارگران همواره در ابهام قرار دارد.

کارگران شهرداری هویزه

پرداخت نشدن عوارض توسط شرکت‌های نفتی و پالایشگاهی

یکی از کارگران شهرداری هویزه، با اشاره به منابع درآمدی اندک شهرداری و پرداخت نشدن عوارض توسط شرکت‌های نفتی و پالایشگاهی می‌گوید:

«بیش از ۲۰ شرکت نفتی در شهرستان هویزه مستقر هستند که از قرار معلوم حق آلایندگی به شهرداری نمی‌پردازند؛ بنابراین درآمد ناچیز شهرداری هویزه کفاف پرداخت به موقع حقوق کارگرانش را نمی‌دهد.»

پرداخت به موقع دستمزدها وظیفه کارفرمای دولتی یا خصوصی است

پرداخت نشدن به موقع دستمزدها برای کارگران شهرداری هویزه مشکلات زیادی ایجاد کرده است. این کارگران و خانواده‌هایشان در وضعیت معیشتی بدی به سر می‌برند. طبق قانون، کارفرما اعم از دولتی و یا شرکتی موظف است، دستمزد کارگران را در موعد مقرر پرداخت کند. با توجه به گرانی و تورم افسارگسیخته، هر روز تاخیر در پرداخت معوقات باعث کم ارزش شدن آن می‌شود. این اقدام باعث گسترش اعتراضات کارگران خواهد شد. این اعتراضات در زمان مناسب تبدیل به یک اعتراض سراسری شده که دیگر حاکمیت توان مقابله با آنها را نخواهد داشت.



source https://kar-kargar.bashariyat.org/?p=18043

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...