۱۴۰۱ مرداد ۵, چهارشنبه

بیانیه انجمن صنفی معلمان کردستان- دیواندره در رابطه با سرکوب تجمع اعتراضی معلمان

به گزارش خبر گزاری ایران کارگر، انجمن صنفی معلمان کردستان‌ ـ دیواندره در اعتراض به وضعیت نامعلوم ۴ معلم زندانی این شهر و تلاش برای آزادی آنها اطلاعیه‌ای صادر کرد. این انجمن در نظر داشت روز سه‌شنبه ۴ مردادماه ۱۴۰۱ یک تجمع اعتراضی در حمایت از معلمان زندانی برگزار کند. اما با ممانعت نیروهای امنیتی این تجمع انجام نشد.

 نیروهای امنیتی سه تن از معلمان را دستگیر کردند که در شامگاه روز سه‌شنبه آزاد شدند. انجمن صنفی معلمان کردستان‌- دیواندره طی بیانه‌ای، گزارشی از سرکوب این تجمع اعتراضی توسط نیروهای امنیتی منتشر کرد. متن کامل این بیانیه در زیر آمده است:

گزارشی از سرکوب تجمع اعتراضی معلمان دیواندره در اعتراض به وضعیت نامعلوم چهار معلم دربند؛ هیوا قریشی، امید شاه‌محمدی، کاوه محمدزاده، و پرویز احسنی

انجمن صنفی معلمان کردستان- دیواندره بعد از اعلام موافقت حدود صدوپنجاه نفر از معلمان شهر دیواندره در ضرورت و‌ شرکت در تجمع اعتراضی، اعلام تجمع حمایتی از معلمان زندانی این شهر نمود و فراخوان برگزاری تجمع داد.

با اعلام فراخوان برگزاری تجمع، نهادهای امنیتی شروع به تهدید کرده، به معلمان هشدار داده بودند که در صورت برگزاری تجمع دست به سرکوب و دستگیری خواهند زد. از ابتدای صبح روز برگزاری تجمع، سه‎شنبه ۴ مردادماه، فضای اطراف آموزش و پرورش و خیابان‎ها و کوچه‎های منتهی به این اداره کاملا امنیتی بود. حضور پرشمار نیروهای امنیتی و ضد‌شورش در معابر ورود به خیابان آموزش و ‎پرورش از هرگونه تجمعی حتی در حد دو نفره جلوگیری می‎کردند و با برخورد خشن فیزیکی و الفاظ رکیک و توهین‌آمیز اقدام به پراکنده کردن فرهنگیان و خانواده‌های افراد زندانی اعم از پدر و مادر پیر آنها کردند.

انجمن صنفی معلمان کردستان

بیانیه انجمن صنفی معلمان کردستان- دیواندره در رابطه با سرکوب تجمع اعتراضی معلمان

تعدادی از معلمان توانستند با رئیس اداره آموزش و پرورش دیداری داشته باشند که در این دیدار رئیس آموزش و پرورش با ترس و نگرانی معلمان را از برگزاری این تجمع برحذر داشت.

تعدادی از معلمان طی بحث و تبادل‎نظرهایی که با هم داشتند، برگزاری تجمع را در صورت داشتن پیامدهایی چون دستگیری تعداد بیشتری از معلمان به بحث گذاشتند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که نباید با دستگیری و زندانی شدن تعداد بیشتری از همکاران باعث تضعیف روحیه همکاران و مردم دیواندره شد.

معلمانی که به منظور حل مساله از طریق مذاکره مسالمت‌آمیز با ریاست اداره دیدار داشتند، هنگام خروج از ساختمان اداره با توهین و تهدید ماموران نیروی انتظامی مواجه شدند و در نتیجه واکنش معلمان و اعتراض آنان به این برخوردها با ضرب و زور، سه نفر از همکاران فرهنگی به اسامی:

محی‌الدین کریمیان، اسعد علوی و کورش بابامرادی را دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

طنز تلخ داستان اینجاست که رئیس کلانتری دیواندره به اسم “کرجی” از طریق دادستان شهر به معلمان اعلام کرده که باید بخاطر واکنش‌شان نسبت به برخورد ماموران نیروی انتظامی معذرت‌خواهی کنند؛ و این در حالیست که این نیروی انتظامی و امنیتی شهر بود که معلمان و اعتراض‌شان به دستگیری فعالین صنفی را مورد تحقیر و اهانت قرار داده بودند و معلوم است که آنکه باید معذرت خواهی کند کیست؟

مردم و دانش‌آموزان و فرهنگیان شهر دیواندره از این قضایا مطلع شده‌اند و با نگرانی مسائل را دنبال می‌کردند.



source https://kar-kargar.bashariyat.org/?p=17837

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...