۱۴۰۱ مرداد ۵, چهارشنبه

اعتراض کارگران شهرداری نیشابور به محقق نشدن وعده‌های مسئولین

نزدیک به ۲ ماه قبل، مسئولین شهرداری به کارگران شهرداری نیشابور وعده تبدیل وضعیت استخدامی و تبدیل وضعیت را داده بودند

به گزارش خبرگزاری ایران کارگر ، کارگران شهرداری نیشابور در اعتراض به محقق نشدن وعده‌‌های مسئولین در مقابل ساختمان شهرداری این شهر تجمع کردند. این تجمع روز سه‌شنبه ۴ مردادماه ۱۴۰۱ برگزار شد. پیش از این کارگران نسبت به تعلل شهرداری در تبدیل وضعیت استخدامی‌شان تجمع کرده بودند. نزدیک به ۱۰۰ نفر از کارگران شهرداری نیشابور مشمول طرح تبدیل وضعیت می‌باشند. اما با وجود اینکه کارگران مشمول این طرح، اسناد مورد نیاز خود را به شهرداری ارائه داده‌اند؛ شهرداری هیچ اقدامی در این رابطه انجام نمی‌دهد.

یکی از کارگران شهرداری نیشابور در این رابطه می‌گوید:

«حدود ۷۰ نفر از مجموع ۳۶۰ نفر از کارگران خدماتی که تحت مسئولیت یک پیمانکار در شهرداری نیشابور مشغول کارند، مشمول طرح تبدیل وضعیت ایثارگران هستند که علارغم پیگیری‌ها از سال گذشته این اتفاق نیفتاده است.»

این کارگران همچنین خواستار پرداخت مطالباتشان می‌باشند. حق بیمه آنها از ۲ ماه پیش واریز نشده و کارگران در صورت مراجعه به مراکز درمانی امکان استفاده از بیمه درمانی را ندارند. آنها بایستی هزینه‌های درمان خود و خانواده‌شان را نقدی پرداخت کنند.

کارگران شهرداری نیشابور

اعتراض کارگران شهرداری نیشابور به محقق نشدن وعده‌های مسئولین

 فشار غیرقانونی به کارگران شهرداری نیشابور برای کار در شیفت شب

شهرداری نیشابور در یک اقدام غیرقانونی به منظور رفع کمبود کارگران در شیفت شب از پرسنل شیفت روز استفاده می‌کند. در همین راستا، مقامات شهرداری و شرکت پیمانکاری، سه تن از کارگرانی را که توانایی انجام کار در شیفت شب را نداشته‌اند را از کار تعلیق کرده‌اند.

همچنین کارگران شهرداری نیشابور از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون هیچ یک از الزامات کاری خود را دریافت نکرده‌اند. مقامات شهرداری نیز به عنوان پیمانکار مادر نظارتی به عملکردهای شرکت‌های پیمانکاری ندارند و در رابطه با مشکلات این کارگران پاسخ مشخصی نمی‌دهند.

شرکت‌های پیمانکاری با استفاده از رانت و لابی‌های قدرت که حامی‌ آنها هستند، بسادگی حقوق اولیه کارگران را ضایع می‌کنند. نبود نظارت بر عملکردهای این شرکت‌ها، به آنها دست باز در انجام هر کار غیرقانونی می‌دهد. قربانیان این بی‌قانونی کارگران می‌باشند که بهای آنرا با سختی و فشار بیشتر تحمل می‌کنند. این اقدامات غیرقانونی زمینه‌ساز اعتراضات کارگران در ماه‌های اخیر شده است. اعتراضات مستمر کارگران در ماه‌های اخیر نشان‌دهنده عزم آنها برای گرفتن حقوق پایمال شده‌شان می‌باشد.



source https://kar-kargar.bashariyat.org/?p=17835

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...