۱۴۰۱ مرداد ۵, چهارشنبه

زخمی شدن ۲ کولبر با شلیک نیروهای امنیتی و انفجار مین

به گزارش خبر گزاری ایران کارگر،

این دو کولبر در ۲ حادثه جداگانه به دلیل شلیک نیروهای هنگ مرزی و انفجار مین زخمی شده‌اند

نیروهای امنیتی یک کولبر را در مرز نوسود هدف شلیک مستقیم قرار داده و زخمی کردند. نیروهای هنگ مرزی روز سه‌شنبه ۴ مردادماه ۱۴۰۱ با کمین‌گذاری به سمت کولبران شلیک کردند. در اثر این شلیک یک کولبر از ناحیه ساق پا مورد هدف سلاح ساچمه‌ای قرار گرفته و زخمی شد. وی توسط اهالی محل جهت مداوا به مراکز درمانی منتقل شد. کولبر زخمی جلیل کریمی نام داشت و از اهالی روستای شرکان از توابع پاوه است. وی متاهل و دارای سه فرزند می‌باشد.

کولبر

زخمی شدن ۲ کـولبر با شلیک نیروهای امنیتی و انفجار مین

در یک حادثه دیگر یک کـولبر به دلیل انفجار مین در مرز بانه به شدت مجروح شد. این حادثه نیز روز سه‌شنبه ۴ مردادماه ۱۴۰۱ روی داد. این کـولبر از ناحیه دست دچار جراحت شدید شد. وی جهت مداوا به مراکز درمانی منتقل شد. هویت این کولبر تا زمان انتشار خبر مشخص نشده است.

کشته و زخمی شدن بیش از ۱۶۰ کولبر در ۷ ماه گذشته

پیش از این نیروهای هنگ مرزی شامگاه شنبه اول مردادماه ۱۴۰۱ با شلیک به سوی کولبران دو برادر را کشته و زخمی کردند. در اثر شلیک‌های مستقیم این نیروها، در نوار مرزی بانه در منطقه بالته، دو برادر مورد هدف قرار گرفتند. این دو برادر، علی و سعدالله یونسی نام داشتند.

در ۷ ماه نخست سال میلادی جاری بیش از ۱۶۰ کولـبر و کاسبکار بر اثر شلیک نیروهای امنیتی و یا حوادث مختلف در حین کولـبری کشته و زخمی شده‌اند. نیروهای امنیتی به منظور ایجاد جو رعب و وحشت اقدام به شلیک بدون ضابطه به کولـبران می‌کنند. از ابتدای سال ۱۴۰۱ نیروهای امنیتی با تفنگ ساچمه‌ای، کولـبران را در ابعاد وسیع مورد هدف قرار می‌دهند. هدف از این اقدام ضدانسانی از کار انداختن و زخمی کردن شمار بیشتری از کولـبران است.

کولبر
زخمی شدن ۲ کـولبر با شلیک نیروهای امنیتی و انفجار مین


source https://kar-kargar.bashariyat.org/?p=17839

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...