۱۴۰۰ مهر ۱۸, یکشنبه

حمله به زندانیان سیاسی در زندان تهران بزرگ


 اخبار برخی رسانه‌های حقوق‌بشری حاکی از هجوم زندانیان با سابقه شرارت به اتاق زندانیان سیاسی در زندان تهران بزرگ و زخمی کردن گروهی از زندانیان سیاسی است؛ خبری که رئيس سازمان زندان‌های آن را «غیر دقیق» دانست.

به گزارش وبسایت خبری «کلمه» روز جمعه ۱۶ مهرماه گروهی از زندانیان که «سابقه شرارت» داشته‌اند، با هماهنگی وکیل بند سالن ده تیپ۲ این زندان با استفاده از «تیزی» به اتاق زندانیان سیاسی هجوم برده و گروهی از زندانیان از جمله اکبر باقری، اکبر فراجی و پویا ‏قبادی را به شدت زخمی و شاپور احسانی‌راد را به قتل تهدید کرده‌اند.

این در حالی است که روز شنبه ۱۷ مهر ماه محمدمهدی حاج‌محمدی،‌ رئيس سازمان زندان‌های ایران، در توئیتر این خبر را «غیردقیق» خواند. او با ادعای این که در بند زندانیان سیاسی زندانی دیگری حضور ندارد، نوشت: «زندان محفل فرهیختگان نیست بلکه محفل مجرمان است. باوجود کنترل‌ها اختلاف و تنش بین آنها دور از انتظار نیست.»

وبسایت خبری «کلمه» در این مورد نوشته است بارها به مقامات سازمان زندان‌ها ‏و قوه قضائیه درباره تخلف محرز در زمینه عدم اجرای اصل تفکیک جرائم و عواقب آن هشدار داده شده است، اما بی‌توجهی‌های صورت گرفته موجب شده است اکنون جان زندانیان سیاسی و ‎حق حیات و ‎حق سلامت آنها در معرض تهدید جدی قرار بگیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...