۱۴۰۰ مهر ۱۸, یکشنبه

مرگ سه کارگر در سایه فقدان ایمنی کار


  طی دو روز اخیر، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، سه کارگر در شهرهای شیراز و ساری دچار حادثه شده و جان خود را از دست دادند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، روز جمعه ۱۶ مهرماه ۱۴۰۰، گازگرفتگی باعث مرگ دو کارگر از جمله یک کارگر تبعه افغانستان در عمق چاهی در شهرستان شیراز شد.

بر اساس این گزارش، حادثه گازگرفتگی عصر روز گذشته زمانی رخ داد که یک کارگر چاه‌کن تبعه افغانستان درحین حفر چاه در روستای خانه خمیس در بخش سیاخ دارنگون شهرستان شیراز، به علت گازگرفتگی در عمق چاه محبوس می‌شود.

یکی از اهالی که کارگری ۳۳ساله از طایفه «قره قانی» ایل قشقایی است پس از مطلع شدن از گازگرفتگی این کارگر تبعه افغانستان، برای نجات او وارد چاه می‌شود اما هر دو بر اثر مسمومیت با گازهای متصاعد شده جان خود را از دست می‌دهند.

مرگ یک کارگر در ساری

به گزارش رکنا، یک کارگر با سقوط در مخزن قیر داغ در ساری جان خود را از دست داد.

رئیس اداره عملیات آتش نشانی ساری گفت: طی تماس شهروندان حادثه «سقوط کارگر جوان در مخزن قیر» به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی گزارش شد که بلافاصله گروه نجات آتش نشانی به محل حادثه واقع در شهرک صنعتی شماره یک ساری اعزام شدند.

ایمان فضل الله نژاد افزود: آتش نشانان با رسیدن به محل حادثه و ارزیابی اولیه؛ به علت درجه‌ی حرارت بالای مخزن و عدم دسترسی، ادامه عملیات را در صبح روز بعد انجام داده و پس از کاهش دما و تخلیه قیر مذاب در مخزن با ورود به محل و جستجو در شرایط دشوار تکه‌هایی از پیکر فرد فوت شده را به بیرون کشیدند.

فضل الله نژاد با اشاره به اینکه علت حادثه در دست بررسی است، گفت: آتش نشانان پیکر فرد فوت شده را جهت ادامه مراحل قانونی به عوامل پزشکی قانونی و نیرو‌های انتظامی تحویل دادند.

رئیس اداره عملیات آتش نشانی ساری در پایان از صاحبان مشاغل پرخطر و کارخانجات و صنعت گران خواست نسبت به ایمن سازی محل کار و فراهم کردن تجهیزات ایمنی برای پرسنل خود کوشا باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...