۱۴۰۱ مرداد ۲۱, جمعه

معوقات مزدی و بلاتکلیفی کارگران در دو واحد صنفی

کارگران فضای سبز شهرداری ایرانشهر از نگرفتن ۴ ماه دستمزد و بیمه پرداخت نشده خود خبر دادند. عیدی این کارگران نیز طی ۱۴ سال گذشته پرداخت نشده و آنها منتظر دریافت مطالبات خود هستند. همچنین ۱۳۰ نفر از کارکنان دروازه های ورودی منطقه آزاد اروند با اعتراض به بلاتکلیفی خود، خواستار تعیین تکلیف وضعیت شغلیشان شدند.

این کارگران از احتمال‌ عدم پرداخت معوقات خود ابراز نگرانی کردند و گفتند: عدم پرداخت مطالبات، مشکلاتی برای خانواده‌ های کارگران به وجود آورده است.

عبدالحق کلکلی، عضو شورای شهر ایرانشهر، درخصوص مطالبات کارگران این شهرداری گفت: مهمترین موضوع در شهرداری ایرانشهر تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان و کارگران است. در حال حاضر کارگران شهرداری ایرانشهر جدا از چهار ماه مطالبات معوقه، ۱۴ سال عیدی طلب دارند که این موضوع آنها را در شرایط سخت مالی قرار داده است.

او با بیان اینکه کاهش درآمد شهرداری ایرانشهر باعث بروز مشکلاتی ناشی از کمبود منابع مالی شده است به همین دلیل هم‌ اکنون کارگران ماه‌ هاست که معوقات مزدی طلب دارند، افزود: اعضای شورای شهر ایرانشهر دغدغه دستمزد و معیشت همه کارگران شهرداری را دارند، بنابراین به دنبال راه‌ حلی هستیم که بتوانیم بخشی از این مطالبات را پرداخت کنیم تا کارگران زحمتکش شهرداری برای تامین مایحتاج زندگی خود دغدغه مالی نداشته باشند.

بلاتکلیفی کارکنان دروازه‌های ورودی گمرک منطقه آزاد اروند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان؛ برخی از کارکنان دروازه های ورودی منطقه آزاد اروند نسبت به مرخصی اجباری ۱۳۰ نفر از افراد شاغل در دروازه های هفت گانه منطقه ابراز گلایه کرده و خواستار رفع بلاتکلیفی در این زمینه شده اند.

معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند با تایید این خبر گفت: خروج این افراد از دروازه های ورودی منطقه تصمیم مدیریتی بود و انتقال آن ها به مکان دیگر نیز وابسته به حکم و دستور مدیرعامل این سازمان است.

خبرگزاری هرانا –۲۰مرداد ۱۴۰۱



source https://kar-kargar.bashariyat.org/?p=18007

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...