۱۴۰۱ مرداد ۲۱, جمعه

آغاز اعتصاب کارمندان رسمی صنعت نفت در اعتراض به اجرا نشدن ماده ۱۰ قانون نفت

اعتصاب کارمندان رسمی صنعت نفت و گاز کشور در بیشتر مراکز عملیاتی این صنعت آغاز شد. این اعتصاب در یک اقدام هماهنگ و از پیش برنامه‌ریزی شده در اعتراض به پاسخگو نبودن مقامات دولتی ‌می‌باشد. اعتصاب کارمندان رسمی صنعت نفت در اعتراض به گرانی افسارگسیخته، عدم اجرای قوانین مصوب ، پایین بودن دستمزدها و اجرا نشدن ماده ۱۰ قانون نفت می‌باشد.

امروز پنجشنبه ۲۰ مردادماه ۱۴۰۱ کارمندان رسمی صنعت نفت در مراکز کاری خود با در دست داشتن دست نوشته‌هایی نسبت به پاسخگو نبودن مسئولین دست به اعتراض زدند. آنها خواستار اجرای ماده ۱۰ قانون وظایف کارکنان وزارت نفت می‌باشند. مطابق این ماده کارکنان بخش عملیات وزارت نفت از چارچوب قانون خدمات مدیریت کشوری مستثنی می‌شوند. این قانون در سال ۱۳۹۱ تصویب شده و از ابتدای سال ۱۳۹۳ لازم الاجرا بوده است. اما مقامات وزارت نفت اجرای آنرا تاکنون به تعویق انداخته‌اند. کارمندان رسمی صنعت نفت خواستار اجرای فوری این قانون وپرداخت کل حقوق معوقه ناشی از اجرا نشدن آن از سال ۹۳ تاکنون هستند.

کارمندان رسمی صنعت نفت

اجرای فوری ماده ۱۰ خواسته اصلی اعتصاب کارمندان رسمی صنعت نفت

هدف از اجرای این ماده، تقویت رقابت‌پذیری و سرعت بخشیدن به بهره‌برداری از میادین مشترک و حفظ نیروی انسانی متخصص است. همچنین این آیین‌نامه بدون الزام به رعایت قانون مدیریت کشوری با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوطه تهیه می‌شود.

در چند سال گذشته دولت و مجلس بجای بالا بردن سطح حقوق و تامین رفاه کارکنان دولت، درصدد حذف تسهیلات کارکنان صنعت نفت بوده است. از همین رو، در بعضی از رسانه‌ها به حقوق نجومی کارکنان شرکت نفت اشاره می‌شود. در حالی‌که هیچ اشاره‌ای به شرایط سخت کاری آنها نمی‌کند. این در حالی است که نمایندگانی و وزرایی که این قوانین را تصویب می کنند، صدها برابر حقوق سالیانه کارکنان را، فقط در رانت‌های خود بدست می‌آورند.

کارمندان رسمی صنعت نفت


source https://kar-kargar.bashariyat.org/?p=18003

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...