۱۴۰۱ مرداد ۸, شنبه

سه متر ۱۰۰هزار تومان! اخاذی شهرداری از دستفروشان ـ ویدئو

شهرداری شهرستان نور و پیمانکاران آن اجاره دستفروشان فقیر را افزایش داده است. پیش از این هر دستفروش بایستی روزانه ۴۰ هزار تومان به شهرداری بابت پارک خودرو و پهن کردن بساط اجاره می‌داد. اما از چند روز پیش این اجاره افزایش ۲۵۰ درصدی داشته است. این درحالی است که فضا اختصاص یافته نیز کم شده و تنها به آنها ۳ متر اجازه پهن کردن بساط می‌دهند. پایین آمدن درآمد به دلیل کاهش قدرت خرید مردم باعث شده، بخش زیادی از سود دستفروشان نصیب شهرداری و پیمانکاران آن شود. بساط دستفروشان در صورت پرداخت نکردن حق‌الحساب شهرداری توسط ماموران شهرداری بهم زده شده و اجناس آنها به سرقت برده می‌شود.
دستفروشان
سه متر ۱۰۰هزار تومان! اخاذی شهرداری از دستفروشان

دستفروشی نتیجه بلافصل سرقت سرمایه‌های کشور

دستفروشی نتیجه بلافصل سرقت سرمایه‌های کشور توسط سران حکومت است. دستفروشی پیش از این که یک پدیده اجتماعی باشد، یک معضل اقتصادی است. تمایل و خواسته هیچ کدام از دستـفروشان ادامه این کار نیست. اما آسیب‌ها و ناهنجاری‌های مختلف بر پیکره جامعه، آنها را به این مسیر سوق داده است.

برخی از دستـفروشان پیش از این کار دیگری داشتند. اما بعد از بیکار شدن، برای تامین معاش خانواده به ناچار مجبور به دستفروشی شده‌اند. مهمترین شاخص این‌کار هم نیاز نداشتن به سرمایه زیاد است. در حال حاضر برای راه‌اندازی یک شغل، نیاز به سرمایه، مجوز و فضای مناسب است که تهیه آن برای بسیاری از مردم امکان‌پذیر نیست.

دیکتاتوری حاکم همیشه در هراس از بالا گرفتن اعتراضات این قشر می‌باشد. به همین منظور تلاش می‌کند، توسط ماموران شهرداری آنها را همواره تحت سرکوب نگه دارد. پرواضح است، این دور و کور در اولین اعتراض گسترده شکسته خواهد شد و دستـفروشان نیز مانند سایر اقشار تحت ستم، بدنه اصلی اعتراضات را تشکیل خواهند داد.



source https://kar-kargar.bashariyat.org/?p=17848

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...