۱۴۰۱ مرداد ۸, شنبه

علیه ظلم و بیداد می‌جنگیم می‌جنگیم؛ پنجمین روز اعتصاب کارگران گروه ملی فولاد اهواز + فیلم

کارگران گروه ملی فولاد اهواز برای پنجمین روز متوالی در اعتصاب بسر میبرند. آنها هر روز در  مقابل استانداری خوزستان تجمع اعتراضی برگزار می‌کنند. اعتصاب کارگران پس از پاسخگو نبودن مقامات این شرکت آغاز شده است. اعتصاب و تجمع کارگران، از روز شنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۱ آغاز شد. کارگران در روز ۵ مرداد ۱۴۰۱ در مقابل استانداری شعار میدادند: «علیه ظلم و بیداد می‌جنگیم می‌جنگیم».

گروه ملی فولاد اهواز

 کارگران گروه ملی فولاد اهواز خواهان پاسخگویی مقامات استانی به خواسته‌هایشان هستند.  کارگران به اخراج همکارانشان و فشارهای وارده توسط نیروهای امنیتی و حراست به سایر پرسنل  اعتراض دارند. سایر خواسته‌های کارگران گروه ملی فولاد اهواز به شرح زیر است:

علیه ظلم و بیداد می‌جنگیم می‌جنگیم؛ پنجمین روز اعتصاب کارگران گروه ملی فولاد اهواز

بازگشت به کار همکاران اخراج شده

راه‌اندازی خطوط تولید

باز کردن کارت تردد همکاران

پرداخت حق بدی آب و هوا

اجرای طرح طبقه بندی مشاغل

بازداشت یک کارگر بازنشسته گروه ملی فولاد اهواز

در یک اقدام سرکوبگرانه نیروهای امنیتی روز شنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۱ یک کارگر بازنشسته فولاد خوزستان به نام بهرام گرگان را بازداشت کردند. وی هنگام خارج شدن از خانه توسط اطلاعات سپاه دستگیر و به مکان نامعلومی برده شد. این گارگر به بیماری‌های حاد مبتلا هستند که احتمال خطرات جانی برای وی زیاد است

کارگران  گروه ملی فولاد اهواز تاکید کردند که تا رسیدن به خواسته‌هایشان به اعتراض و اعتصاب خود ادامه خواهند داد.

در سال ۱۴۰۰ نیز کارگران گروه مـلی فولاد اهواز بارها تجمع  اعتراضی برپا کردند. آنها در بهمن ۱۴۰۰ با تجمع در مقابل استانداری این شهر خواهان رسیدگی مقامات کشوری به خواسته‌هایشان شدند.

با تعطیلی صنایع کشور روزانه به خیل کارگران بیکار شده افزوده می‌شود. سران حکومت بدون توجه به سرنوشت آنها تنها در فکر تاراج سرمایه‌های ملی این کشور هستند. پاسخگو نبودن در برابر خواسته‌های کارگران باعث تشدید اعتراضات خواهد شد. این اعتراضات در پیوند با اعتراضات سایر اقشار، چالش‌های جدی برای سران حکومت ایجاد خواهد کرد. کارگران بخوبی می‌دانند که علت فقر و بیکاری آنها در سیاست‌های غلط و تاراج اموال عمومی توسط سران حکومت می‌باشد.



source https://kar-kargar.bashariyat.org/?p=17850

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...