۱۴۰۱ تیر ۸, چهارشنبه

آتش سوزی بزرگ یک کارخانه مواد شوینده در قم با ۱۲ کشته و مصدوم

۱۲ کارگر در آتش سوزی کارخانه مواد شوینده در شهرک شکوهیه قم کشته و مجروح شدند. این حادثه در حوالی ساعت ۱۶ روز سه‌شنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۱ بوقوع پیوست. طبق آخرین خبرها،  حادثه آتش سوزی کارخانه مواد شوینده در شهرک شکوهیه قم تاکنون ۵ کشته و ۷ مجروح به جای گذاشته است. حال ۵ تن از مجروحان بدلیل سوختگی بالا، وخیم گزارش شده است. با تلاش نیروهای آتش‌نشانی، ‌آتش سوزی در حال مهار شدن است. کارخانه مواد شوینده که آتش سوزی در آن واقع شد در ۲۰ کیلومتری شهر قم و در شهرک شکوهیه قرار داشت. علت حادثه تاکنون مشخص نیست. کارشناسان آتش‌نشانی در حال بررسی علت حادثه آتش سوزی می‌باشند.

مرگ بی‌‌صدای کارگران

بالا گرفتن حوادث کارگری خبر از مرگ بی‌صدای کارگران دارد. آنها برای کسب لقمه نانی مجبور به انجام کار در هر شرایط تحمیلی از سوی کارفرما هستند. آتش سوزی انفجار کوره یا دیگ بخار، سقوط از بلندی، برق گرفتگی و… علت اصلی مرگ کارگران در ماه‌های گذشته بوده است.

بالا رفتن حوادث کارگری در حالی است که در بیشتر کشورهای جهان حوادث منجر به فوت به صفر یا نزدیک‌ آن رسیده است. اما در ایران سالانه صدها کارگر در اثر حوادث کار جان خود را از دست می‌دهند. طبق آمار رسمی در سال ۹۹ نزدیک به ۹۵۰۰ حادثه شغلی در کشور رخ داده است. در این حوادث کارگری ۷۵۱ نفر فوت کرده‌اند.

مسئولیت چک ایمنی در هر واحد تولیدی، بر عهده اداره کار استان است. این چک از شروع ساخت واحد تولیدی آغاز شده و در ادامه بایستی به صورت نوبه‌ای از واحد، بازرسی به عمل بیاید. در حال حاضر تعداد بازرس‌های وزارت کار برای بازرسی مستمر کافی نمی‌باشد.



source https://kar-kargar.bashariyat.org/?p=17222

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...