۱۴۰۱ تیر ۸, چهارشنبه

دومین روز اعتصاب اینترن‌ های دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

اینترن‌ های دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از روز ۶ تیرماه ۱۴۰۱ دست از کار کشیده و اعتصاب کردند. علت اعتصاب آنها عدم افزایش کمک هزینه تحصیلی و عدم پرداخت حق کرونا می‌باشد. این پرسنل بارها به طور حضوری مطالبات خود را با مسئولین دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مطرح کرده‌اند، اما تاکنون هیچ پاسخی نگرفته‌اند.

دومین روز اعتصاب اینترن‌ های دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

در حال حاضر فقط اینترن های بخش اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بر سرکار حاضر می‌شوند. سایر بخش‌ها از وجود اینترن ها خالی شده و کسی بر سر کار حاضر نمی‌شود. اینترن های بخش اورژانس نیز گفته‌اند که با خواسته بقیه اینترن های اعتصابی هم‌نظر می‌باشند، اما به دلیل رعایت حال بیماران به کارشان ادامه می‌دهند تا مشکلی برای هیچ بیماری ایجاد نشود.

حق و حقوق اینترن‌ های دانشگاه علوم پزشکی را پرداخت کنید

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از جمله دانشجویانی بودند که در زمان گستردگی کرونا در این استان سریع وارد کار شدند. اینترن‌ های دانشگاه علوم مجبور بودند مانند پرستاران رسمی بیمارستان، ساعات زیادی را سر کار بمانند. این اضافه کاری که بر دانشجویان علوم پزشکی وارد می‌شد، از جانب مسئولین دانشگاه در نظر گرفته نمی‌شد. هیچ حق و حقوقی برای این دانشجویان شاغل در نظر گرفته نشده و این وضعیت همچنان ادامه دارد.

بکارگیری این دانشجویان در بیمارستان‌های استان چهارمحال و بختیاری اجباری بود. به آنها اخطار داده شده بود که اگر از حضور در بیمارستان‌ها خودداری کنند، آن ترم اخراج خواهند شد.

اینترن‌ های دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از دست استادان خود نیز بسیار ناراضی هستند. زیرا در طی مدتی که برای کار به بیمارستان‌ها اعزام شدند، همواره همراه و زیر نظر اساتید خود مشغول به کار بودند. دانشجویان انتظار داشتند که اساتیدشان در مقابل این حق‌کشی و نپرداختن حق کارانه کرونایی سکوت نکنند.



source https://kar-kargar.bashariyat.org/?p=17220

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...