۱۴۰۱ تیر ۵, یکشنبه

تجمع اعتراضی کارگران راه آهن در چند ناحیه راه آهن

تجمع کارگران راه آهن شرکت رضوان دورود،  ایستگاه سیریز،  زرند و جلال‌آباد در استان کرمان در اعتراض به پایین بودن حقوق‌ها

کارگران راه آهن در اعتراض به پایین بودن حقوق و سختی شرایط معیشتی در چند ناحیه راه آهن از جمله شرکت رضوان دورود، ایستگاه سیریز، زرند و جلال‌آباد در استان کرمان دست به اعتراض زدند. آنها با دست کشیدن از کار در برابر ایستگاه‌های راه آهن تجمع کردند. کارگران می‌گویند با این وضعیت سخت کاری و حقوق ۶.۵ میلیون تومان در مناطق دورافتاده چگونه می‌توانیم به کار ادامه دهیم.

تجمع اعتراضی کارگران راه آهن در چند ناحیه راه آهن

روز ۴ خردادماه ۱۴۰۱، کارگران راه آهن شرکت رضوان دورود، ایستگاه‌های سیریز، زرند و جلال‌آباد کرمان به‌دلیل پایین بودن پایه حقوق دست به اعتراض زدند. کارگران می‌گویند محل کار ما ایستگاه‌های خارج از شهر است و از حداقل امکانات کاری و زندگی در آنجا برخوردار نیستیم.

به گفته کارگران با پایه حقوق ۶.۵ میلیون تومان با این گرانی و تورم بالا و هزینه‌های زندگی در نقاط دور افتاده، چگونه توان ادامه زندگی داریم.

خودداری مدیر راه آهن از افزایش حقوق کارگران راه آهن زرند

در ایستگاه زرند تعداد ۷۰ نفر از کارگران دست به اعتراض زدند.

کارگران راه آهن زرند می‌گویند: «با اینکه با نماینده دادستان و مدیر راه‌ آهن جلسه گذاشتیم. اما هیچ تغییری صورت نگرفته است.»

مسئولان به بهانه اینکه قراردادهای ما با شرکت راه آهن در سال ۹۹ بسته شده است، می‌گویند که امکان افزایش حقوق ندارید.

کارگران معترض می‌گویند این کمترین وظیفه مسئولان و مدیران راه آهن است که با افزایش چند برابر گرانی‌ها و تورم نسبت به سال ۹۹، حقوق ما را افزایش دهند.

یادآوری می‌شود که طی هفته گذشته در یک حادثه دلخراش در راه‌ آهن شمال شرق یکی از کارگران راه آهن بر اثر برخورد با دیزل قطار جان باخت.

به گفته منابع کـارگری در این بخش از راه‌ آهن، یکی از کارگـران راه آهن محور ایستگاه هفت خوان لارستان دامغان بر اثر برخورد با دیزل قطار جان باخت.

کـارگران همکار وی در شرح حادثه گفتند: «وی در حال انجام تعمیرات بود که دچار سانحه شد.»

کـارگران می‌افزایند: «این کـارگر از نیروهای پیمانکاری راه آهن دامغان با بیش از ۱۰ سال سابقه کار بود. وی ۴۱ سال سن، متاهل و دارای فرزند بود.»



source https://kar-kargar.bashariyat.org/?p=17189

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...