۱۴۰۱ تیر ۵, یکشنبه

تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی اهواز + فیلم

تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به اجرا نشدن مصوبات دولت در برابر استانداری خوزستان

بازنشستگان تامین اجتماعی خوزستان در شهر اهواز دست به تجمع زدند. آنها همچون روزهای گذشته با تجمع در برابر استانداری خوزستان در اهواز خواستار اجرای مصوبات دولت شدند. این مصوبات توسط شورای عالی کار دولت رئیسی تصویب شد؛ اما از اجرای آن سر باز می‌زنند. بازنشستگان در سخت‌ترین شرایط معیشتی به‌سر می‌برند؛ از این رو حاضر به کوتاه آمدن از خواسته‌های خود نیستند.

روز شنبه چهارم تیرماه ۱۴۰۱، بازنشستگان تامین اجتماعی در برابر استانداری خوزستان در شهر اهواز تجمع کردند. آنها خواستار اجرای مصوباتی که از سوی خود دولت به تصویب رسیده است شدند. دولت رئیسی با وجود تصویب این قوانین در شورای عالی کار از اجرای آن سر باز می‌زند.

با وجود گذشت ۱۹ روز از آغاز اعتراضات و با وجود گرمای شدید نزدیک به ۵۰ درجه، اما آنها همچنان برای برآورده شدن خواسته‌هایشان به خیابان می‌آیند.

اصلی‌ترین شعار اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی مرگ بر رئیسی

بازنشستگان از روز ۱۶ خردادماه در اعتراض به رئیسی و زیر پا گذاشتن وعده‌هایش در شهرهای ایران دست به اعتراض زدند. از آن روز بازنشستگان با راهپیمایی و اعتراض در سطح شهرهای مختلف با شعار «مرگ بر رئیسی» بر روی مشکل اصلی که دولت است، دست گذاشتند.

پس از چند روز اعتراضات دنباله‌دار، رئیسی برای خاموش کردن آن به‌ناچار عبدالمکی وزیر کار را برکنار کرد. اما پاسخی به خواسته اصلی آنان یعنی افزایش حقوق متناسب با شرایط تورمی نداد.

رئیسی با بی‌پاسخ گذاشتن خواسته بازنشستگان تلاش می‌کند آنها را خسته کرده و به خانه بازگرداند. اما بازنشستگان محروم با این وضعیت سخت معیشتی، با گرانی‌ها و تورم چند برابری دیگر توان ادامه زندگی با این حقوق‌ها را ندارند.



source https://kar-kargar.bashariyat.org/?p=17187

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...