۱۴۰۱ تیر ۸, چهارشنبه

مصدومیت ۴ کارگر در اثر انفجار یک کارگاه تعویض روغنی در تهران + فیلم

در اثر انفجار و آتش‌سوزی گسترده در یک کارگاه تعویض روغنی در قیطریه تهران ۴ کارگر دچار مصدومیت شدید شدند. این حادثه در حوالی ساعت ۱۴۰۰ سه‌شنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۱ روی داد. شدت انفجار به حدی بود که علاوه بر کارگاه تعویض روغنی ۳ مغازه اطراف نیز با خاک یکسان شدند.کارگران مصدوم، مشغول به کار در کارگاه تعویض روغنی و یا کارگاه‌های خسارت دیده دیگر بودند.
در اثر انفجار و آتش‌سوزی گسترده در یک کارگاه تعویض روغنی در قیطریه تهران ۴ کارگر دچار مصدومیت شدید شدند. این حادثه در حوالی ساعت ۱۴۰۰ سه‌شنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۱ روی داد. شدت انفجار به حدی بود که علاوه بر کارگاه تعویض روغنی ۳ مغازه اطراف نیز با خاک یکسان شدند.کارگران مصدوم، مشغول به کار در کارگاه تعویض روغنی و یا کارگاه‌های خسارت دیده دیگر بودند. به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی حال سه تن از کارگران وخیم گزارش شده است. شدت انفجار بحدی بود که شیشه‌های چندین مغازه مجاور نیز شکسته ‌شده است.

به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی حال سه تن از کارگران وخیم گزارش شده است. شدت انفجار بحدی بود که شیشه‌های چندین مغازه مجاور نیز شکسته ‌شده است.

آمار بالای حوادث کار

آمار بالای حوادث کار نشان می‌دهد، سران حکومت ارزشی برای جان کارگران قائل نیستند. حتی مرگ‌ دلخراش کارگران در محیط‌های کارگری نیز برای تغییر این نگرش کافی نبوده است. سرمایه‌داران یک نگرش ضدانسانی به کارگران دارند و می‌گویند: «تا کارگر قربانی نشود چرخ تولید نمی‌چرخد». آنها کارگران را جزء ناچیزی از اجزاء یک کارخانه می‌دانند که با مرگ یا از دور خارج شدن یک تن، می‌توان از میان صدها نفر انتخابی دوباره کرد. واقعیت تلخ این جا است که بار تولید و رشد اقتصادی بر دوش همین کارگران می‌باشد. اما بهره و ثروت آن به جیب سرمایه‌داران سرازیر می‌شود.

مقامات دولتی پیش از این اعلام کرده بودند، سالانه ۱۳ هزار نفر دچار حوادث کارگری می‌شوند که از این بین ۸۰۰ کارگر جان خود را از دست می‌دهند.

طبق آمار منتشره حـوادث کارگری و عدم ایمنی در کار به وضعیت نگران کننده‌ای رسیده است. کارگران از ترس اخراج مجبور به انجام هر کاری که کارفرما بگوید هستند. این وضعیت تنها با یک تغییر اساسی در مناسبات تولیدی امکان‌پذیر است. تغییر مناسبات تولیدی نیز نیاز به تغییرات گسترده سیاسی دارد که با سرنگونی این حکومت انجام‌پذیر است.



source https://kar-kargar.bashariyat.org/?p=17228

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...