۱۴۰۱ تیر ۹, پنجشنبه

ادامه تجمع اعتراضی کارکنان، اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند + فیلم

دور جدید تجمع اعتراضی کارکنان، اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند نسبت به ادغام این دانشگاه در محوطه این واحد آموزشی که از روز شنبه ۱۴ فروردین ماه شروع شده است همچنان ادامه دارد.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۷ و ۱۸ فروردین ماه نیز کارکنان، اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند  با تشکیل زنجیره انسانی و برپایی تجمعات در این واحد آموزش عالی در استان خراسان جنوبی اعتراض خود را به نمایش گذاشتند.

یکی از دانشجویان معترض در این باره گفت: «دانشجویـان از روز اول با این طرح مخالف بوده‌اند و تا توقف کامل آن به مخالفت خود ادامه خواهند داد.»

دانشگاه صنعتی بیرجند

وی با اشاره به این که طرح ادغام دانشگـاه صنعتی، تیشه به ریشه حوزه آموزش عالی در استان خراسان جنوبی و دانشگـاه صنعتی بیرجنـد می‌زند، افزود: «یکی از اشکالات مهم این طرح انجام نشدن کار کارشناسی و بررسی‌های لازم برای اجرای آن است و این موضوعی است که همه مسئولان نیز به‌ آن اشراف دارند.»

لازم به یادآوری است که سومین روز متوالی تجمع اعتراضی کارکنان، اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگـاه صنعتی بیرجنـد نسبت به ادغام این دانشگاه در محوطه این واحد آموزش عالی در مرکز استان خراسان جنوبی و خلف وعده وزارت علوم، روز دوشنبه ۱۶ فروردین ماه برگزار شد.

بنا به گزارشات رسانه‌ها، این تجمع اعتراضی تا روز چهارشنبه ۱۸ فروردین ماه همچنان ادامه داشت.

پیش از این نیز روز چهارشنبه ۱۳ اسفند ماه ۹۹، حدود ۲۰۰ نفر از دانشجویان، کارکنان و استاتید دانشگـاه صنعتی بیرجـد، نسبت به ادغام با دانشگـاه بیرجند در برابر استانداری خراسان جنوبی تجمع اعتراضی برگزار نمودند.

دانشجویان معترض که در دانشگـاه صنعتی بیرجنـد در حال تحصیلی می‌باشند، معتقد هستند که این دانشگاه دارای سطح بالاتری است و ادغام با دانشگاه بیرجند از سوی وزارت علوم، باعث کاهش اعتبار و سطح علمی دانشگاه صنعتی و تبدیل آن به پردیس خواهد شد.



source https://kar-kargar.bashariyat.org/?p=17230

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...