۱۴۰۱ فروردین ۲۰, شنبه

برخی از مردم تبریز با قاشق روغن می‌خرند

به گفته یک نماینده مجلس از تبریز؛ برخی از مردم تبریز با قاشق روغن می‌خرند

فقر، بی‌پولی و سیه‌روزی به جایی رسیده است که امروزه برخی از مردم در تبریز با قاشق روغن خریداری کرده و نان قسطی می‌خرند. علیرضا منادی نماینده مجلس، در جلسه معرفی شهردار جدید تبریز می‌گوید: «فقر در حاشیه های تبریز بیداد می‌کند. به‌طوریکه امروز برخی از مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند.»

علیرضا منادی در مراسم معرفی شهردار جدید تبریز به سرمایه‌داران و متولیان توصیه کرد: «در این ماه مبارک، سرمایه‌داران و اقشار مرفه تبریز به کمک مردم نیازمند بشتابند.»

برخی از مردم تبریز با قاشق روغن می‌خرند
برخی از مردم تبریز با قاشق روغن می‌خرند

منادی اشاره‌ای به نقش دولت در حل مشکل فقر و گرسنگی مردم نمی‌کند. در حالی که همه پول و امکانات کشور در دست دولت است؛ اما وی به سرمایه‌داران موهوم که معلوم نیست چه کسانی هستند توصیه کمک به مردم نیازمند می‌کند.

طی روزهایی آغازین سال جدید، از این دست نگرانی‌ها در اظهارات نمایندگان مجلس و دیگر مقامات و کارشناسان اقتصادی فراوان به‌چشم می‌خورد.

ابراهیم رزاقی اقتصاددان نیز با اشاره به وضعیت شکننده جامعه هشدار می‌دهد:

«متأسفانه روز ‌به ‌روز آستانه تحمل جامعه به‌دلیل انبوه مشکلات موجود کاهش پیدا می‌کند. این نکته وضعیت شکننده‌ای را برای جامعه رقم زده است. به‌گونه‌ایی که من نگران احتمال فوران اجتماعی به‌دلیل بحران‌های معیشتی هستم».

خرید یک قاشق روغن آن روی وعده‌های قشنگ ابراهیم رئیسی

عصر ایران نیز از زبان یک کارشناس اقتصادی وعده‌های رئیسی را حرف‌های قشنگ توصیف کرده و می‌نویسد:

خامنه ای روغن

«بسیاری از سخنان او و تیم اقتصادی‌اش در حد حرف‌های قشنگ باقی می‌ماند و تغییری در زندگی مردم ایجاد نمی‌کند.»

او خطاب به رئیسی ادامه می‌دهد: «در همین اواخر حرف از ریشه‌کن کردن فقر مطلق قبل از آمدن سال ۱۴۰۱ زده بود. اما شواهد نشان می‌دهد که اتفاقی نیفتاده و سفره زندگی مردم هر روز کوچک‌تر از دیروز می‌شود.»

این کارشناس وعده‌های تازه دولت ابراهیم رئیسی را به چالش کشیده و می‌افزاید: «جیب دولت که فعلا خالی است و وعده و وعیدها در حال رژه رفتن در برابر مردم هستند. نکته جالب اینجاست که رئیس جمهور رئیسی هم هر روز وعده تازه‌ای به آنها اضافه می‌کند.»

کمال حسین‌پور نماینده دیگر مجلس روز ۱۵ فروردین نیز هشدار می‌دهد:

«من از این تریبون هشدار می‌دهم که اگر دولت چاره‌اندیشی نکند. این فشار اقتصادی و این شکاف طبقاتی پیامدهای ناگواری به‌دنبال خواهد داشت. امروز هم دیر است.»



source https://kar-kargar.bashariyat.org/?p=15745

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...