۱۴۰۱ فروردین ۲۰, شنبه

درخواست کارگران اپراتور آبفای اهواز برای دریافت مطالبات عقب افتاده

کارگران سپتیک و اپراتور آب و فاضلاب اهواز از مدیریت این شرکت درخواست کردند به دلیل افزایش گرانی‌ها، مابقی عیدی و سایر طلب مزدی آن‌ها را بپردازد.

تعدادی از کارگران سپتیک و اپراتور آبفای اهواز در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: بابت یک ماه مطالبات مزدی اسفند ماه سال ۱۴۰۰طلبکاریم و باتوجه به افزایش گرانی‌ها از شرکت آب و فاضلاب می‌خواهیم بدهی معوقه خود را به همراه مابقی عیدی هر چه سریعتر پرداخت کند.

به گفته آنها؛ هم اکنون حدود ۳۰۰کارگر به عنوان  سپتیک و اپراتور در شرکت آب و فاضلاب اهواز به صورت پیمانکاری مشغول کارند. کارگران همواره با توجه به افزایش روزافزون قیمت مواد مصرفی و غیرمصرفی نگران تامین معیشت خانواده‌های خود هستند.

براساس گفته‌های کارگران؛ در روزهای پایانی سال گذشته کارفرما حدود دو سوم عیدی کارگران را به صورت علی‌الحساب پرداخت کرد و مابقی آن هنوز باقی مانده است. جدا از اینکه یک ماه حقوق اسفند ماه را طلبکاریم، در عین حال مطالبات قدیمی نیز از سال ۹۸ تا ۹۹ داریم که هنوز پرداخت نشده است.

این کارگران با بیان اینکه تاخیر در پرداخت حقوق و سایر مطالبات کارگران به یک روال تبدیل شده است، در ادامه گفت: متاسفانه شرکت‌های پیمانکاری برای پرداخت به موقع حقوق و عیدی و سایر مطالبات معوقه کارگران تحت مسئولیت خود، مرتبا کمبود منابع مالی را بهانه می‌کنند بنابراین با این استدلال پرداخت مطالبات کارگران را به ماه‌ها و سال‌های بعد موکول می‌کنند و در برخی موارد حتی حاضر به پرداخت آن نمی‌شوند.

او در پایان افزود: ما کارگران اپراتور آب و فاضلاب اهواز برای رفع مشکلات معیشتی خانوادهای خود با توجه به گرانی‌های افسارگسیخته خواستار وصول طلب‌های عقب‌افتاده خود هستیم.

 



source https://kar-kargar.bashariyat.org/?p=15742

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...