۱۴۰۱ فروردین ۲۶, جمعه

اعتراض کارگران شهرداری زاهدان به پرداخت نشدن ۴ ماه دستمزد و عیدی

کارگران شهرداری زاهدان بدلیل پرداخت نشدن دستمزدهای عقب‌افتاده در وضعیت معیشتی بدی قرار دارند

کارگران شهرداری زاهدان نسبت به پرداخت نشدن ۴ ماه دستمزد و عیدی خود اعتراض دارند. این کارگران که تعداد آنها نزدیک به ۶۰ نفر می‌باشد، از آذرماه تاکنون حقوقی دریافت نکرده‌اند. آنها برای تامین مخارج زندگی مجبور به قرض گرفتن از آشنایان و نزدیکان‌شان می‌باشند. شهرداری زاهدان زمان مشخصی را برای پرداخت دستمزدهای عقب‌افتاده اعلام نکرده است.

یکی از کارگران شهرداری زاهدان با اشاره به وضعیت بد معیشتی خود و سایر همکارانش می‌گوید:

«مسئولان مربوطه ما را درک نکرده، از بس حقوق‌های ما معوق شده حتی بقالی ‏محل هم دیگر به ما قسطی نمی‌دهد؛ از سوی دیگر شرمنده همسر و فرزندانمان هستیم.‏… علیرغم اینکه یک سال و نیم از زمان ‏فعالیت کاری ما با شرکت پسمان می‌گذرد؛ اما تنها ۴ ماه بیمه برایمان رد شده، در پاسخ به مشکل‌مان ‏مسئولان اینگونه گفته‌اند که در آن ماه‌ها قراردادی منعقد نبوده که مطالبه حق بیمه کنید.»‏

اعتراض کارگران شهرداری زاهدان به پرداخت نشدن ۴ ماه دستمزد و عیدی

مشکلات معیشتی بدلیل پرداخت نشدن دستمزدها

پرداخت نشدن به موقع دستمزدها برای کارگران شهرداری زاهدان مشکلات زیادی ایجاد کرده است. این کارگران و خانواده‌هایشان در وضعیت معیشتی وخیمی به سر می‌برند. این در حالی است که طبق قانون، کارفرما اعم از دولتی و یا شرکتی موظف است، دستمزد کارگران را در موعد مقرر پرداخت کند. در حال حاضر امنیت شغلی این کارگران نیز در خطر است. همچنین بدلیل پرداخت نشدن حق بیمه، کارگران و خانواده‌هایشان در مراجعه به مراکز درمانی نیز با مشکل مواجه شده‌اند.

پرداخت نشدن دستمزد کارگران شهرداری زاهدان در حالی است که حقوق شهردار و سایر مسئولین هر ماه به موقع پرداخت می‌شود. در حال حاضر این کارگران در وضعیت معیشتی وخیمی به سر می‌برند. آنها برای گذران زندگی مجبور به گرفتن قرض از سایرین هستند.

با توجه به گرانی و تورم افسارگسیخته، هر روز تاخیر در پرداخت معوقات باعث کم ارزش شدن آن می‌شود. این اقدام باعث گسترش اعتراضات کارگران خواهد شد. این اعتراضات در زمان مناسب تبدیل به یک اعتراض سراسری شده که دیگر حاکمیت توان مقابله با آنها را نخواهد داشت.

 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...