۱۴۰۱ فروردین ۲۷, شنبه

مرگ یک پاکبان شهرداری اصفهان در اثر برخورد با خودرو

نداشتن تجهیزات کافی و عدم استفاده از ماشین آلات، علت مرگ این پاکبان شهرداری اصفهان است

یک پاکبان شهرداری اصفهان در حین کار بر اثر برخورد یک خودروی سواری با وی جان باخت. این حادثه در روز جمعه ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ رخ داد. این کارگر در خیابان هشت بهشت محدوده بزرگ‌راه صیاد شیرازی اتفاق افتاد. سعید رضایی، پاکبان شهرداری اصفهان ۴۷ سال سن داشت و تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکاری در شهرداری منطقه ۴ کار می‌کرد. وی در هنگام برخورد با خودرو در اثر شدت ضربه وارده نزدیک به ۱۰ متر پرتاب شد و جان خود را از دست داد.

نامناسب بودن محیط کار، انجام کارهای سخت و طاقت فرسا و عواملی مانند نداشتن امنیت شغلی باعث نامساعد شدن محیط کار برای کارگران شده است. نداشتن تجهیزات کافی برای پاکبانان از علل اصلی حوادث است.

تعریف مشخصی از تجهیزات کافی وجود ندارد

پاکبان شهرداری اصفهان
مرگ این پاکبان شهرداری اصفهان

مسئولین مربوطه در هر حادثه‌ای اعلام می‌کنند کارگر پاکبان دارای تجهیزات کافی بوده و بر اثر شدت برخورد فوت کرده است. اما به این نکته اشاره نمی‌کنند، در صورت خرابی وسیله، تعمیر این تجهیزات به‌عهده پاکبان است. همچنین کارآیی این چراغ‌ها در شب‌های بارانی و هوای مه آلود چقدر است. در تجهیزات به کاپشنی اشاره می‌شود که بر تن پاکبانان است. اما از کیفیت این کاپشن و ضد آب نبودن آن در زمان بارندگی صحبتی نمی‌شود. با هر بارندگی آب از این کاپشن‌ها نفوذ کرده و باعث بیماری پاکبانان می‌شود.

علت همه حوادث برای پاکبانان عدم استفاده از ماشین‌آلات در خیابان‌های شلوغ است. در بیشتر کشورهای جهان نظافت خیابان‌ها و اتوبان‌ها توسط ماشین‌آلات انجام می‌شود. یکی از پاکبان شهرداری اصفهان در این رابطه می‌گوید:

«زمانی که در مسیر میانی بلوار می‌روم مدام به این موضوع فکر می کنم که بالاخره یکی از این خودروها و وسائل نقلیه عبوری در یک زمان نامشخص سرنوشتی را برایم رقم خواهند زد که سایر همکارانم را به خاک سرد زمین کشانده است.»

پاکبانی تنها برای تامین معیشت خانواده

پاکبانی را در یک جمله می‌توان، بازی با جان برای لقمه‌ای نان تعریف کرد. سران حکومت، طبقه کارگر و از جمله پاکبانان را وسیله‌ای برای کسب ثروت بیشتر می‌دانند. آنها اهمیتی برای جان پاکبانان و یا سایر کارگران قائل نیستند. به همین دلیل هم میزان حوادث کارگری در کشور بسیار بالا است. این وضعیت زمینه اعتراضات کارگری را افزایش می‌دهد. این اعتراضات با گسترده شدن در سراسر کشور به چالش اصلی حاکمیت تبدیل خواهد شد.

 



source https://kar-kargar.bashariyat.org/?p=15980

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...