۱۴۰۱ فروردین ۲۲, دوشنبه

مطالبات کارگران در ۲ واحد صنفی و کادر درمان طرحی در چند استان کشور

خبرگزاری هرانا – کارگران شهرداری الوند در استان قزوین از عدم پرداخت مطالبات قدیمی خود از جمله حق سنوات و عیدی سالهای ۹۸ تا ۹۹ خبر دادند. همچنین کادر درمان بدون سهمیه طرحی در چند استان کشور، نسبت به عدم جذب در وزارت بهداشت اعتراض کردند. افزون بر این، حدود ۹۰ تن از کارگران بیکار شده بخش عمران شهرداری ایلام، پس از گذشت ۲۲ روز از اعلام پایان فعالیت پیمانکار این بخش، هنوز در بلاتکلیفی بسر می‌برند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، کارگران شهرداری الوند در استان قزوین از عدم پرداخت مطالبات خود خبر دادند و از شهردار درخواست کردند پیگیر این مطالبات باشد.

تعدادی از این کارگران گفتند: خواسته ما دریافت مطالبات قدیمی است که مربوط به حق سنوات و عیدی سالهای ۹۸ تا ۹۹ می‌شود.

آن‌ها با بیان اینکه در این واحد معدنی حدود ۸۰ کارگر خدماتی شاغل هستند، افزودند: موضوع پرداخت عیدی و سنوات را قبل از پایان سال با برخی مدیران شهرداری در میان گذاشته‌ایم اما هنوز انجام نشده است.

به گفته کارگران؛ این طلب‌های مالی کارگران مربوط به پیمانکار پیشین است اما مسئولان شهرداری قبل از خروج پیمانکار سابق وعده کرده بودند بدون پرداخت طلب کارگران با این شرکت تسویه حساب نمی‌کند با این حال پیمانکار از مجموعه خارج شد و دست کارگران برای دریافت مطالباتشان خالی ماند.

آن‌ها با بیان اینکه کارگران این مجموعه در عین حال منتظر دریافت مطالبات معوقه خود هستند، در ادامه افزود: در پیگیری مطالباتمان برخی از همکاران شکایت به اداره کار شهرستان البرز برده و رای پرداخت مطالبات خود را از کارفرما گرفته‌اند اما کارفرمای سابق تمکین نمی‌کند و پرونده به مراجع قضایی ارجاع شده است.

به گفته آن‌ها؛ نگرانی کارگران خدماتی این شهر، مشکلات معیشتی است که با افزایش گرانی‌ها هر روز فشار اقتصادی بر ما بیشتر می‌شود.

بلاتکلیفی کارگران بیکار شده بخش عمران شهرداری ایلام

به گزارش ایلنا، ۹۰ تن از کارگران بیکار شده بخش عمران شهرداری ایلام، پس از گذشت ۲۲ روز از اعلام پایان فعالیت پیمانکار این بخش، هنوز در بلاتکلیفی بسر می‌برند.

با اعلام پایان فعالیت پیمانکار بخش عمران شهرداری ایلام هنوز وضعیت نزدیک به ۹۰ کارگر بیکار شده باسابقه علارغم وعده ادامه همکاری، مشخص نیست. به همین دلیل آن‌ها بارها اعتراض صنفی برگزار کرده‌اند.

کارگران اظهار کردند: وضعیت پیش آمده در حالی ادامه دارد که با اتمام قرارداد پیمانکار، مسئولان وعده عقد قرارداد با پیمانکار جدید را می‌دهند. در عین حال با اطلاع‌رسانی رسانه‌ای برخی مسئولان شهری مقرر کرده‌اند به زودی فعالیت‌ این بخش از شهرداری با تغییر پیمانکار از سر گرفته می‌شود اما انتشار این اخبار از سوی برخی از این مسئولان نه تنها موجب خوشحالی کارگران نمی‌شود بلکه اعتمادی به این وعده‌ها احساس نمی‌شود. بر این اساس، قول بازگشت به کار کارگران بعد از گذشت ۲۲ روز فقط در حد حرف باقی مانده است.

کارگران بیکار شده شهرداری ایلام که بخش خدمات شهر داری مشغول کارند، در تشریح مشکلات خود گفتند: از سالها قبل تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری به عنوان کارگر واحد عمران (برای کارهای عمرانی و رفت روب شهر) مشغول به کار بوده‌ایم اما از زمان خاتمه قرارداد آخرین پیمانکار، وضعیت شغلی مشخصی نداریم و تاکنون هنوز نتوانسته‌ایم مطالبات معوقه خود را از پیمانکار دریافت کنیم.

به نقل از این کارگران گفته می‌شود که در حال حاضر شهرداری با این بهانه که بعد از خروج پیمانکار قبلی، بدنبال قرارداد کار با پیمانکار جدید برای ادامه کار است، کارگران را در انتظار نگه داشته است.

کارگران شهرداری ایلام همچنین گفتند: شرایط فوق باعث نگرانی و برهم خوردن آرامش ما شده است. به همین دلیل از مسئولان درخواست داریم نظارت خود را بر رفتار مسئولان و عملکرد پیمانکار شهرداری ایلام بیشتر کنند.

مطالبات کادر درمان طرحی در چند استان کشور

به گزارش ایلنا، کادر درمان بدون سهمیه طرحی در چند استان کشور نسبت به عدم جذب در وزارت بهداشت اعتراض دارند.

یکی از این افراد گفت: بعد از فروکش کردن کرونا، بیشتر ما را که قراردادهای موقت داشتیم، بیکار کردند و هیچ برنامه‌ای برای استخدام دائم ما ندارند؛ این در حالیست که در ایام اوج بحران وقتی همه مردم می‌ترسیدند از خانه خارج شوند، ما جان‌مان را کف دست‌مان گذاشته بودیم و با جان و دل با کرونا جنگیدیم.

این نیروی طرحی می‌گوید: روز گذشته در برخی استان‌ها به نهادهای مسئول مراجعه کردیم و خواستار روشن شدن وضعیت استخدام خود شدیم؛ حرف ما این است که ما کارگر فصلی نیستیم که فقط در فصل بحران ما را به کار گیرند و بعد فراموش‌مان کنند. خواسته‌ی ما جذب در ساختار درمان کشور است به گونه‌ای که دیگر دغدغه‌ی آینده نداشته باشیم.

 



source https://kar-kargar.bashariyat.org/?p=15826

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...