۱۴۰۱ فروردین ۴, پنجشنبه

عضو اتاق بازرگانی؛ افزایش فقر مطلق در سال جدید

یک عضو اتاق بازرگانی با این خبر که فقر مطلق بسیار بیشتر خواهد شد، پیش‌بینی کرد که دلار به بالای ۴۰ هزار تومان خواهد رسید

خسرو فروغان گران‌سایه، عضو اتاق بازرگانی پیش‌بینی می‌کند که در سال جدید فقر مطلق بسیار بیشتر خواهد شد. وی با اشاره به سیاست‌های دولت رئیسی گفت: «با شکلی که عمل می‌شود نه تنها فقر مطلق از بین نمی‌رود، بلکه بسیار بیشتر می‌شود.» رئیسی در ۱۷ اسفندماه ۱۴۰۰، طی یک سخنرانی در مجلس خبرگان وعده داد که «فقر مطلق» را ریشه‌کن خواهد کرد. وی گفته بود که دیگر نباید فقر مطلق وجود داشته باشد. وعده‌ای که پس از دو هفته، توسط این عضو اتاق بازرگانی به چالش کشیده شده است.

البته این عضو اتاق بازرگانی در ادامه به افزایش ۵۷ درصدی حداقل دستمزد اشاره کرده است. اما برخلاف این ادعا در سال ۱۴۰۱، افزایش دستمزد کارگران دولتی فقط ۱۰ درصد اعلام شده است. افزایش ناچیزی که اعتراضات گسترده این بخش عظیم از کارگران را در پی داشته است.

او با بیان اینکه افزایش حقوق بسیار کمتر از افزایش هزینه‌ها است با اشاره به سخنان رئیسی گفت:

«آقای رییس جمهوری اعلام کردند که دیگر نباید فقر مطلق وجود داشته باشد. اما به شکلی که عمل می‌شود نه تنها فقر مطلق از بین نمی‌رود، بلکه بسیار بیشتر می‌شود. دهک‌های کم‌درآمد با مشکلات بسیار بیشتری مواجه می‌شوند.»

 



source https://kar-kargar.bashariyat.org/?p=15533

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...