۱۴۰۱ فروردین ۴, پنجشنبه

بودجه شهرداری تهران صرف چه می‌شود

بودجه شهرداری تهران بایستی صرف خدمات دهی به مردم تهران و حل مشکلات آنها شود؛ اما شهرداری تهران آنرا در جاهای نامربوط استفاده  کرده است

بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران توسط علیرضا زاکانی، شهردار تهران یک روز پیش از عید ابلاغ شد. این بودجه در شورای شهر تهران به تصویب رسیده بود و نهایتا توسط زاکانی به شاخه‌های زیر دست ابلاغ می‌شود. بودجه شهرداری تهران ۵۰ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان می‌باشد. این بودجه بایستی بر اساس ماموریت‌های ۶ گانه شهرداری تهران تقسیم شود. این ماموریت‌های ۶ گانه عبارتند از:

اجتماعی و فرهنگی

حمل و نقل و ترافیک

خدمات شهری

ایمنی و مدیریت بحران

شهرسازی و معماری

توسعه مدیرت و هوشمند‌سازی شهری

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران تصریح می‌کند:

«درآمد پایدار در بودجه سال ۱۴۰۱ با افزایش سه درصدی به ۲۸ درصد رسیده است. درآمدهای پایدار شهرداری تهران از حوزه های مانند مالیات بر ارزش افزوده، عوارض نوسازی و پسماند تامین می شود.»

مقدار زیادی از سهم پسماند در بودجه شهرداری تهران از حق حساب و کرایه دادن مناطق مختلف تهران به زباله‌گردها تامین می‌شود.

بودجه شهرداری تهران خرج کدام نهادها می‌شود

اما سوال اصلی اینجاست که بودجه شهرداری تهران خرج کدام نهادها می‌شود. به گفته رسانه‌ها ردیف‌های جدیدی در لایحه بودجه گنجانده شده که پیش از این در بودجه شهرداری نبوده است. ردیف‌های یاد شده در حوزه ردیف‌های اعتباری متمرکز است. بخشی از این ردیف‌ها عبارتند از :

کمک به انجمن ورزشی رزم سلطان

کمک به دفتر سازمان امور مساجد استان‌های خراسان در تهران

کمک به کنگره سرداران شهید منطقه ۱۷

کمک به هیات رزمندگان اسلام

این ردیف‌ها پیش از این در ردیف بودجه‌ها نبوده و تازگی به بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران افزوده شده است.  برای مثال بودجه تصویب شده برای کمک به دفاتر سازمان امور مساجد استان‌های خراسان یک میلیارد تومان می‌باشد.

این بذل و بخشش‌ها در زمانی صورت می‌گیرد که بیش از ۵۰ درصد مردم در فقر مطلق بسر می‌برند. شهرداری تهران هم سالانه عوارض خود بر شهروندان را افزایش می‌دهد. اما این عوارض به جیب پاسداران و بسیجی‌هایی سرازیر می‌شود که تنها ماموریت آنها حفظ حاکمیت در برابر قیام‌های مردمی است. شهردار تهران و دیگر سران حکومت باید بدانند صرف این هزینه‌ها در برابر سیل خروشان خشم مردم کارگر نخواهد بود. مردم در زمان مناسب بسیجیان را چون خسی در طوفان خود نابود خواهند کرد.

 



source https://kar-kargar.bashariyat.org/?p=15536

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...