۱۴۰۰ اسفند ۱۱, چهارشنبه

برگزاری آخرین جلسه بازپرسی ویدا ربانی در دادسرای اوین




آخرین جلسه بازپرسی ویدا ربانی، روزنامه نگار و عضو حزب اتحاد ملت ایران شنبه ۷ اسفندماه در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین برگزار شد. خانم ربانی در تاریخ ۹ آذرماه ۹۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از ۳ هفته با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.


در جریان این جلسه که در شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین به ریاست قاضی محمود حاج مرادی برگزار شد، خانم ربانی در خصوص اتهاماتی از جمله “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، توهین به مقدسات، توهین به رهبری و مسئولان نظام” به دفاع از خود پرداخته است.

به گفته یگ منبع مطلع مصادیق اتهامات خانم ربانی تشکیل فراکسیونی در حزب اتحاد ملت ایران و فعالیت های او در شبکه های اجتماعی عنوان شده است.

ویدا ربانی در تاریخ ۲ آذرماه ۹۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد و در تاریخ ۱۴ آذر طی یک تماس تلفنی با خانواده‌اش از اعتصاب غذای خود خبر داد. وی نهایتا در تاریخ ۳۰ آذرماه همان سال با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

ویدا ربانی، روزنامه نگار و عضو حزب اتحاد ملت ایران پیشتر نیز سابقه بازداشت داشته است. وی در تاریخ ۲۵ دی ماه ۹۸، به همراه یکی دیگر از اعضای حزب اتحاد ملت ایران، به دلیل دعوت به شرکت کردن در تجمع اعتراضی نسبت به ساقط کردن هواپیمای اوکراینی توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه و ابراز همدردی با خانواده قربانیان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و همان روز آزاد شد.


 



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...