۱۴۰۰ بهمن ۱۸, دوشنبه

مونا حیدری قربانی قتل ناموسی، ازدواج اجباری و کودک همسری


 

خبرگزاری حکومتی رکنا، روز شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ با انتشار ویدئویی هولناک از قتل ناموسی مونا حیدری خبر داد.

همسر مونا حیدری بعد از بریدن سر او، با سر بریده و چاقویی در دست  در محله خشایار اهواز دیده شد و سپس متواری گردید.

مونا حیدری که بود؟

مونا حیدری در زمان وقوع قتل ۱۷سال داشت و صاحب یک پسر ۱۲ساله بود که به اجبار خانواده با پسرعمویش به نام سجاد حیدری ازدواج کرد. مونا همواره در معرض خشونت خانگی قرار داشت و هر بار که درخواست طلاق می داد، خانواده اش او را قانع می کردند که به خاطر فرزندش به زندگی مشترک ادامه دهد. در نهایت مونا برای فرار از خشونت شوهرش به ترکیه گریخت.

اما تنهایی در یک کشور غریب باعث شد که او تصمیم بگیرد برگردد. برادرش به او گفته بود که خطری مونا را تهدید نخواهد کرد و در این رابطه به او تضمین داده بود. چند روز پس از بازگشت او به خانه، سجاد و برادرش دست و پایش را بستند و سرش را بریدند. برادر سجاد بدن بی سر مونا را لای یک پتو پیچید و در منطقه دیگری انداخت. سجاد هم سر مونا را در دست گرفت و در خیابان قدم می زد. وی سپس متواری شد.

فرمانده انتظامی شهر اهواز انگیزه این قتل را «مشکلات خانوادگی» اعلام کرد! لازم به ذکر است پایگاه خبری رکنا به دلیل انتشار خبر این قتل ناموسی هولناک در اهواز توقیف شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...