۱۴۰۰ مهر ۲۱, چهارشنبه

شرح ماده 7 اعلامیه جهانی حقوق بشر


 

( همه در برابر قانون مساوی هستند و حق دارند  بدون  تبعیض و بالسویه  از حمایت  قانون  برخوردار  شوند .همه حق دارند  در مقابل هر تبعیضی که ناقص اعلامیه  حاضر باشد و علیه  هر تحریکی  که  برای  چنین  تبعیضی به عمل اید به طور تساوی از حمایت  قانون  بهره مند شوند)

در ماده 6 شخصیت حقوقی انسان  باید در مقابل قانون شناخته شود حال در ماده 7 می گوید همه که دارای شخصیت حقوقی هستند در برابر این قانون  یکسان باشند و عواملی  که در ماده  2از جمله مذهب نژاد جنس و غیره نباید عامل برتری کسی در برابر قانون باشد.

همچنین در برابر قانون  حمایت شوند و عاملهای تبعیض  نباید انها را از حمایتهای قانونی بی نصیب کند و اشاره نیز دارد به اینکه هر نوع تبعیضی  اگر در جامعه باشد قانون باید فرد رادر حمایت خود  به طور تساوی  قرار دهد.

این ماده به طور کلی به شما می خواهد بگوید که شما در مقابل قانون با تمام افراد دیگر مساوی هستید هر جوری که باشید و باید از طرف قانون نیز برای هر نوع تبعیضی مورد حمایت قرار بگیرید.

در زمانهای قدیم بر فرض مثال قانونی اگر وجود داشت شما با یک  ثروتمند و یا اشراف زاده یکی نبودید  و قانون از  او حمایت بیشتری می کرد یا اگر به کشور دیگری می رفتید مورد حمایت قانون ان کشور نبودید.درکل انسانها با هم در برابر قانون بسیار مورد تبعیض و تفاوت بودند و این یکی از بدیهی ترین  امور در دنیای قدیم بود و کسی نیز  اعتراضی به ان نداشت ولی رفته رفته  انسانها به این نتیجه رسیدند که همه دربرابر قانون یکسانند و این طور شد که اعلامیه جهانی حقوق بشر ان را در مواد خود گنجاند .

این یکی از بزرگترین  دست اوردهای  انسان است  که  توانست  این ظلم  عظیم را از روی بشر بر دارد .

بعد از اعلامیه جهانی حقوق بشر برای  بسط و فهم بهتر و مشخص کردن زوایای ان   دو میثاق بین المللی  نیز به تصویب مجمع سازمان ملل رسید که به ان نیز در فواصل بعد خواهم پرداخت در این دو میثاق در مواد 14 و 26اشارات زیبایی  به این حق تساوی و حمایت در برابر قانون شده است که می توانید به ان نیز رجوع کنید.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...