۱۴۰۱ مرداد ۱۷, دوشنبه

کارگران «سبلان پارچه» دو ماه مزد معوقه طلبکارند/ استقرار هیئت حمایت از صنایع در کارخانه

تعدادی از کارگران این واحد تولیدی به خبرنگار ایلنا گفتند: در کارخانه «سبلان پارچه» که در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل فعالیت دارد، حدود هزار و ۲۰۰ کارگر مشغول کارند که دو ماه مزد معوقه و چندین ماه حق بیمه از کارفرمای خود طلبکارند.
بنا بر ادعای کارگران، کارفرمای کارخانه «سبلان پارچه» به دلیل گسترش بحران در صنایع نساجی و کمبود نقدینگی، مطالبات کارگران را از چندین سال پیش با تاخیر پرداخت می‌کند.
آنها با اشاره به اینکه کارخانه «سبلان پارچه» در زمینه فروش محصولات خود هیچ مشکلی ندارد، در ادامه افزودند: مجموعه سبلان پارچه از چند بخش تولیدی (پوشاک، تخت بافی، گردبافی…) تشکیل شده است. چند روز است کارخانه به دلیل تغییرات مدیریتی و انبارگردانی موقتا تعطیل شده و قرار است بعد از تعطیلات ماه محرم دوباره فعالیت خود را با حضورکارگران از سر بگیرد.
طبق اظهارات آنان؛ علارغم تداوم مشکلات مالی کارخانه در سال جاری، هنوز اقدامی جدی برای رفع مشکلات کارخانه صورت نگرفته است و کارگران نگران هستند.
گفتنی است؛ بر اساس گفته‌ای بهروز زلالی (مدیرکل دفتر امور سیاسی استانداری اردبیل) هیئت حمایت از صنایع از چندین روز پیش در کارخانه سبلان پارچه مستقر شده و پیگیر برطرف کردن مشکلات این کارخانه و معوقات مزدی و بیمه‌ای کارگران است .



source https://kar-kargar.bashariyat.org/?p=17964

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...