۱۴۰۱ مرداد ۱۹, چهارشنبه

مرگ بر رئیسی؛ تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای مختلف + فیلم

بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای تهران، اصفهان، اهواز، اراک، شوش، دزفول و شوشتر تجمع اعتراضی برگزار کردند. بازنشستگان در این گردهمایی‌ها خواستار افزایش مستمری خود، طبق مصوبه شورایعالی کار شدند. آنها همچنین خواستار مشخص شدن زمان پرداخت اضافه حقوق می‌باشند. این تجمع‌ها روز سه‌شنبه ۱۸ مردادماه ۱۴۰۱ برگزار گردید. بازنشستگان تامین اجتماعی اصفهان در برابر اداره کل تامین اجتماعی استان تجمع کرده و خواستار رسیدگی به وضعیت خود شدند.

بازنشستگان در تهران علیرغم ممانعت ماموران نیروهای امنیتی درمقابل وزارت کار تجمع کرده و خواستار پاسخگویی مقامات این وزراتخانه به بازنشستگان شدند.

 بازنشستگان تامین اجتماعی استان اراک نیز با تجمع در برابر اداره تامین اجتماعی استان، خواستار مشخص شدن وضعیت خود شدند. آنها با شعار دادن بر علیه رئیسی و سایر مقامات دولتی خواستار سرعت دادن به تعیین تکلیف پرداخت مستمری خود با توجه به شرایط سخت اقتصادی شدند. آنها شعار می‌دادند: «زیر بار ستم نمی‌کنیم زندگی جان فدا می‌کنیم در ره آزادگی»

بازنشستگان تامین اجتماعی
تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی در اصفهان

بازنشستگان تامین اجتماعی در شوشتر نیز با شعار بر علیه دولت رئیسی خواستار پاسخگویی مقامات دولتی به خواسته‌های بازنشستگان شدند. آنها شعار می‌دادند:

«رئیسی دروغگو حاصل وعده‌هات کو»

«دولت انقلابی چه اسم اشتباهی»

«رزمندگان دیروز گرسنگان امروز»

تاکید بر گرفتن حق و حقوق خود تا به آخر

بازنشستگان تامین اجتماعی در دزفول با تجمع در ساختمان کانون بازنشستگان، خواهای رسیدگی به وضعیت معیشتی خود شدند. آنها بر گرفتن حق و حقوق خود تا به آخر تاکید کردند.

بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرستان شوش نیز در دمای بالای ۵۰ درجه تجمع اعتراضی برپا کردند. آنها با شعار «مرگ بر رئیسی» خواستار پرداخت مستمری خود طبق مصوبه شورایعالی کار شدند.

در اهواز نیز بازنشستگان با تجمع در برابر اداره تامین اجتماعی این استان خواستار پرداخت حوقق خود و مشخص شدن زمان آن شدند. آنها خطاب به مقامات دولتی شعار می‌دادند:

«مصوبات شورا اجرا باید گردد»

مقامات حکومتی در ۴۰ سال گذشته با دست‌اندازی بر روی سرمایه‌های این صندوق‌های بازنشستگی، همواره مقداری از کسری بودجه خود را تامین کرده‌اند. این اقدام به ورشکستگی صنـدوق‌ها منجر شده است. سرقت سرمایه‌های بازنـشستگان تامیـن اجتماعی و سایر صندوق‌ها باعث هر چه فقیرتر شدن آنها شده است.

 ایران کارگر  ۱۸ مردادماه ۱۴۰۱



source https://kar-kargar.bashariyat.org/?p=17988

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...