۱۴۰۱ مرداد ۳۰, یکشنبه

کشته و زخمی شدن ۳ کولبر با شلیک مستقیم و انفجار مین

نیروهای امنیتی در مرز بانه با شلیک به سمت کولبران یک تن از آنها را به قتل رساندند. کولبر به قتل رسیده، رحیم محمدی، ۳۷ ساله و اهل روستای هورازه و ساکن روستای کوپیچ سفلی از توابع بانه بود. این حادثه در شامگاه جمعه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۱ در مرز هنگه‌ژال روی داد. نیروهای هنگ مرزی با کمین‌گذاری در مسیر کولبران از فاصله نزدیک به سمت آنها با سلاح ساچمه‌ای شلیک مستقیم می‌کنند.
روز پنجشنبه ۲۷ مردادماه ۱۴۰۱ نیز یک کولبر در اثر انفجار مین زخمی شد. وی محمود عثمانی نام داشت و اهل روستای جنگ‌سر از توابع شهرستان سلماس بوده است. این کولبر در اثر انفجار مین، یک پا و هر دو چشم خود را از دست داده است. این حادثه در نوار مرزی هنگه‌ژال بانه رخ داد.
شامگاه چهارشنبه ۲۶ مردادماه نیز در منطقه نوار مرزی هنگه‌ژال، یک کودک کـولبر ۱۷ ساله به نام آمانج آذرپور به دلیل انفجار مین به شدت زخمی شده که جهت مداوا به تهران منتقل شده است. این کودک کولبر اهل بخش صاحب از توابع سقز بوده است.
کشته و زخمی شدن ۲۰ کولبر در یک هفته گذشته

در هفته گذشته مجموعا ۲۰ کـولبر کشته و زخمی شده‌اند. بنا به گزارشات، یک کـولبر کشته و ۱۹ تن دیگر زخمی شدند. شلیک مستقیم نیروهای امنیتی منجر به کشته شدن یک کـولبر و زخمی شدن ۱۹ تن از آنها شد.
در ۶ ماه نخست سال جاری بیش از ۱۴۷ کـولبر و کاسبکار بر اثر شلیک نیروهای امنیتی، هنگ مرزبانی و یا حوادث مختلف در حین کـولبری کشته و زخمی شده‌اند. نیروهای امنیتی به منظور ایجاد جو رعب و وحشت اقدام به شلیک بدون ضابطه به کـولبران می‌کنند. از ابتدای سال ۱۴۰۱ نیروهای امنیتی با تفنگ ساچمه‌ای، کـولبران را در ابعاد وسیع مورد هدف قرار می‌دهند. هدف از این اقدام ضدانسانی از کار انداختن و زخمی کردن شمار بیشتری از کـولبران است.
۲۹ مرداد ۱۴۰۱



source https://kar-kargar.bashariyat.org/?p=18074

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...