۱۴۰۱ مرداد ۲۶, چهارشنبه

مرگ ۳ تن در ۳ حادثه کارگری مجزا

روز شنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۱ یک مهندس شاغل در واحد مکانیک پتروشیمی «انتخاب» در مجتمع عسلویه به دلیل سقوط از ارتفاع جان سپرد. وی، مهرداد بهمنی نام داشت ۲۹ ساله و اهل کنگان بود. علت حادثه نداشتن کلاه ایمنی در حین کار بوده است. وی پس از حادثه به بیمارستان منتقل شد؛ اما به دلیل نبود امکانات و پزشک متخصص جان باخت.

روز دوشنبه۲۴مردادماه نیز یک راننده بلدوزر که در معدن کرومیت روستای «گفت» شهرستان جغتای در حال کار بود، به دلیل ریزش کوه جان سپرد. وی در حال برداشت خاک و سنگ در معدن کرومیت بود که بر اثر ریزش دیواره کوه بر روی بلدوزر در زیر خاک مدفون شده و جان باخت. کارشناسان علت این حادثه را رعایت نشدن پیشکار و غیراستاندارد بودن آن در حین کار خاک‌برداری اعلام کرده‌اند.

حادثه کارگری

سقوط جرثقیل در شهرک صنعتی شرق سمنان

در یک حادثه کارگری در شهرک صنعتی شرق سمنان یک کارگر دچار حادثه شد و جان باخت. این کارگر به دلیل سقوط جرثقیل بر روی سرش در دم جان باخت. این حادثه روز سه‌شنبه ۲۵ مردادماه ۱۴۰۱ اتفاق افتاد. در این حادثه یک کارگر دیگر هم دچار آسیب دیدگی جزئی شد. علت حادثه مشخص نیست و کارشناسان در حال بررسی می‌باشند.

نبود آمار دقیق از میزان حادثه کارگری

در کشور، آمار دقیقی از تعداد حـادثه کارگری هیچگاه ارائه نشده است. آمار پزشکی قانونی با آمار سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار اختلافات جدی دارد. این آمار مربوط به کارگرانی است که مشمول قوانین بیمه و کار می‌باشند. اما بیش از ۳۰ درصد کارگران مشمول قوانین بیمه و کار نیستند. آنها در صورت بروز حـادثه کارگری از ترس اخراج، درخواست غرامت از کارفرما نمی‌کنند.

طبق آمار منتشره تعداد حـادثه کارگری و عدم ایمنی در کار به وضعیت نگران کننده‌ای رسیده است. کارگران از ترس اخراج مجبور به انجام هر کاری که کارفرما بگوید هستند. با توجه به این وضعیت نیاز به یک تغییر اساسی در مناسبات تولیدی می‌باشد. تغییر مناسبات تولیدی نیز نیاز به تغییرات گسترده سیاسی دارد که با تغییر این حکومت امکان‌پذیر است.



source https://kar-kargar.bashariyat.org/?p=18049

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...