۱۴۰۱ مرداد ۱, شنبه

تجمع اینترن‌های دانشگاه علوم پزشکی اهواز در اعتراض به شرایط بد آموزشی و رفاهی

تجمع اینترن‌های دانشگاه علوم پزشکی اهواز در اعتراض به شرایط بد آموزشی و رفاهی

اینترن‌های دانشگاه علوم پزشکی اهواز خواستار پاسخگویی مسئولین دانشگاه به خواسته‌های خود می‌باشند

اینترن‌های دانشگاه علوم پزشکی اهواز در اعتراض به عدم پرداخت معوقات خود و وضعیت نابسامان آموزشی در در برابر سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تجمع کردند. اینترن‌های این دانشگاه با در دست داشتن دست نوشته‌هایی خواهان حقوق برابر با شرایط کاری خود شدند. این تجمع صبح روز شنبه اول مردادماه ۱۴۰۱ برگزار شد. تجمع اینترن‌ها در اعتراض به پاسخگو نبودن مقامات دانشگاه به خواسته‌هایشان انجام شد. آنها به مشخص نبودن زمان پرداخت معوقات خود اعتراض دارند.

کارورزان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تجمع در برابر سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ضمن انتقاد به عدم رسیدگی این دانشگاه به وضعیت نامناسب دوره اینترنی پزشکی، خواستار رسیدگی فوری به وضعیت آموزشی، رفاهی و معیشتی خود شدند.

تلاش چشمگیر دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز در شیوع کرونا

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز در زمان شیوع کرونا در این استان بسرعت وارد کار شدند. در زمان شیوع کرونا اینترن‌های این دانشگاه مانند کادر درمان رسمی بیمارستان، ساعات زیادی را در بخش‌های خود ماندند. اما این اضافه کاری دانشجویان علوم پزشکی اهواز، از جانب مسئولین دانشگاه در نظر گرفته نشده است.

لازم به توضیح است، بکارگیری این دانشجویان در بیمارستان‌ها اجباری بود. به آنها اخطار داده شده بود، اگر از حضور در بیمارستان‌ها خودداری کنند، آن ترم اخراج خواهند شد.

اعتراض گسترده اینترن‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور

در چند هفته گذشته اینترن‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی در بیشتر شهرهای کشور تجمع اعتراضی برگزار کردند. هفته گذشته اینترن‌های دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران بدون توجه به تهدید و هشدارهای مقامات حراست دانشگاه دست به اعتصاب زده بودند.

اینترن‌‌ها مجبور بودند مانند سایر کادر درمان، ساعات زیادی را سر کار بمانند. اما اضافه کاری در نظر گرفته شده برای آنها  بسیار کم است. این در حالی است که ساعات کار بالا برای اینترن‌ها اجباری بوده است و در صورت حاضر نشدن بر سر کار برای آنها غیبت در نظر گرفته می‌شد.

اینترن‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از اسفندماه گذشته چندین بار نسبت به مشخص نبودن وضعیت خود اعتراض داشتند. اما هر بار مسئولین با دادن وعده تلاش کردند، این اعتراضات را فروکش کنند. عملی نشدن این وعده‌ها باعث گسترش اعتراضات شده است.



source https://kar-kargar.bashariyat.org/?p=17770

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...