۱۴۰۱ مرداد ۸, شنبه

زخمی شدن ۷ کولبر توسط نیروهای امنیتی تنها در یک روز

بر اثر شلیک نیروهای امنیتی تنها در روز چهارشنبه ۵ مردادماه ۱۴۰۱ یک کولبر کشته و حداقل ۴ کولبر دیگر زخمی شدند. نیروهای هنگ مرزی در بامداد چهار‌شنبه ۵ مردادماه در مرز سرتزین بانه به سمت کولبران شلیک کردند. در اثر این شلیک یک کولبر به نام شیرکو چاوشینی کشته شد. این کولبر جوان اهل روستای ورچک از توابع بانه، متاهل و دارای دو فرزند بود.

 در اثر این شلیک حداقل ۴ کولـبر دیگر هم زخمی شدند که زخم دو تن از آنها سطحی بود. اما دو کولبر دیگر به نام‌های محمد اهل سقز و دانا شعبانی اهل بانه زخمی شدند. این دو تن توسط سایر کولـبران و اهالی محل به بیمارستان صلاح الدین ایوبی منتقل شدند.

در اثر شلیک نیروهای هنگ مرزی یک کـولبر دیگر به نام رزگار، اهل بانه در مرز سرتزین زخمی شد. نیروهای هنگ مرزی همه شلیک‌ها را بدون اخطار قبلی انجام دادند.

نیروهای امنیتی در مرز نوسود نیز یک کولـبر را از ناحیه پا مورد هدف قرار داده و زخمی کردند. وی جلیل کریمی نام دارد و از اهالی روستای شرکان از توابع پاوه می‌باشد. وی متاهل و دارای ۳ فرزند است.

 

کولبر

فراخوان اعتراض به کشتار سیستماتیک کولبران

به دنبال ادامه کشتار سیستمایک کـولبران، عصر روز چهارشنبه ۵ مردادماه جمعی از فعالان مدنی شهر بانه با انتشار فراخوانی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند، روز پنجشنبه ۶ مردادماه در اعتراض به کشتار روزانه کولـبران از سوی نیروهای نظامی امنیتی، در برابر فرمانداری این شهر تجمع برگزار خواهند کرد.

نیروهای امنیتی با شلیک‌های کور و بدون ضابطه به سمت کـولبران باعث کشته و زخمی شدن ده‌ها کـولبر شده‌اند. در کمتر از یک هفته گذشته حداقل ۲ کـولبر کشته و نزدیک به ۱۰ تن دیگر زخمی شدند.

در ۷ ماه نخست سال میلادی جاری، بیش از ۱۶۰ کولـبر و کاسبکار بر اثر شلیک نیروهای امنیتی و یا حوادث مختلف در حین کولـبری کشته و زخمی شده‌اند. نیروهای امنیتی به منظور ایجاد جو رعب و وحشت اقدام به شلیک بدون ضابطه به کولبران می‌کنند. از ابتدای سال ۱۴۰۱ نیروهای امنیتی با تفنگ ساچمه‌ای، کولـبران را در ابعاد وسیع مورد هدف قرار می‌دهند. هدف از این اقدام ضدانسانی از کار انداختن و زخمی کردن شمار بیشتری از کولـبران است.



source https://kar-kargar.bashariyat.org/?p=17854

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...