۱۴۰۱ تیر ۶, دوشنبه

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری حسینیه در برابر شهرداری این شهر

کارگران شهرداری حسینیه در اعتراض به پرداخت نشدن ۱۱ ماهه دستمزد خود در برابر شهرداری این شهر تجمع کردند. این کارگران نسبت به پرداخت نشدن مطالبات ۱۱ ماهه خود اعتراض دارند. ۳۰ کارگر خدماتی و فضای سبز در سطح شهر حسینیه واقع در شهرستان اندیمشک مشغول به کار و تحت مسئولیت مستقیم شهرداری می‌باشند. آنها از این نهاد دولتی ۱۱ ماه حقوق طلبکار هستند؛ اما مجبور هستند همچنان به کارشان که خدمات‌رسانی است ادامه دهند.

کارگران شهرداری حسینیه به دلیل پرداخت نشدن دستمزدهایشان در وضعیت معیشتی وخیمی بسر می‌برند.

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری حسینیه در برابر شهرداری این شهر

پیش از این شهردار حسینیه در پاسخ به اعتراضات کارگران گفته بود، شهرداری منابع کافی برای پرداخت حقوق و هزینه‌های جاریش را ندارد.

یکی از کارگران شهرداری حسینیه پیش از این گفته بود:

«شهرداری اصلی‌ترین عامل پرداخت نشدن دستمزد ما را کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی در شهرداری عنوان کرده‌اند؛ علاوه بر این بخشی از بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده است… اکنون با مشکلات معیشتی ناشی از عدم دریافت دستمزد مواجه هستیم و در این زمینه مسئولان شهرداری حسینیه ماه‌ها است که می‌گویند برای پرداخت دستمزد کارگران بودجه نداریم.»

پرداخت به موقع دستمزدها وظیفه شهرداری است

پرداخت نشدن به موقع دستمزدها مشکلات زیادی برای کارگران شهرداری حسینیه، ایجاد کرده است. این کارگران و خانواده‌هایشان در وضعیت معیشتی بدی به سر می‌برند. این در حالی است که طبق قانون، کارفرما اعم از دولتی و یا شرکتی موظف است، دستمزد کارگران را در موعد مقرر پرداخت کند. در حال حاضر امنیت شغلی این کارگران نیز در خطر است. با توجه به گرانی و تورم افسارگسیخته، هر روز تاخیر در پرداخت معوقات باعث کم ارزش شدن آن می‌شود. این اقدام باعث گسترش اعتراضات کارگران خواهد شد. این اعتراضات در زمان مناسب تبدیل به یک اعتراض سراسری شده که دیگر حاکمیت توان مقابله با آنها را نخواهد داشت.



source https://kar-kargar.bashariyat.org/?p=17208

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...