۱۴۰۱ فروردین ۱۳, شنبه

ابراهیم رئیسی؛ یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی امروز به ۷ هزار تومان رسیده

ابراهیم رئیسی با ترکاندن بادکنک یارانه‌ها گفت، ارزش یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی امروز به ۷ هزار تومان رسیده است

در یک اعتراف آشکار ابراهیم رئیسی از کاهش ۶ برابری ارزش یارانه نقدی به‌دلیل افت ارزش نرخ ریال پرده برداشت. وی شامگاه پنجشنبه ۱۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در جلسه شورای اداری خراسان رضوی گفت: «ارزش ۴۵ هزار تومان یارانه، امروز به ۷ تومان رسیده است.». او همچنین با بیان اینکه: «اگر ارزش پول ملی بالا نرود هرچه حقوق را افزایش دهیم در عمل نتیجه نخواهد داشت». زیرآب افزایش حقوق کارگران و کارمندان را زد. البته همچون گذشته مشخص نکرد مسئول وضعیت اقتصادی در هم شکسته و کاهش ارزش ریال طی این ۴۳ سال حاکمیت چه کسی است؟

ابراهیم رئیسی؛ یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی امروز به ۷ هزار تومان رسیده

با استناد به این حرف‌های ابراهیم رئیسی به روشنی می‌توان دید که ارزش همان یارانه نقدی ناچیز نیز ۶ برابر افت کرده است.

با افزایش ۱۰۷ درصدی قیمت برنج ایرانی، هر شهروند ایرانی با این یارانه نقدی فقط می‌تواند. در ماه ۱۰۰ گرم برنج ایرانی سر سفره فرزندانش ببرد.

ابراهیم رئیسی در این جلسه گفت:

«رشد اقتصادی باید محقق شود.» یا در قسمتی دیگر ادامه داد: «باید به‌دنبال رشد اقتصادی بود و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ رشد اقتصادی در کشور محقق شود.»

وی دو هفته پیش از عید وعده داده بود که فقر مطلق را ظرف دو هفته ریشه‌کن خواهد کرد. روز ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۰، گوینده صدا و سیما از قول رئیسی گفت: «رئیس‌جمهور به تمام دستگاه‌های ذی‌ربط دستور داد برای ریشه‌کن کردن فقر مطلق تا آخر سال اقدام کنند.»

رئیسی همچنین گفت: «من از استانداران می‌خواهم… که نسبت به مساله فقر مطلق به‌عنوان یک اولویت، نگذارید ۱۴۰۱ برسد که بگویم انشاءالله از ۱۴۰۱ نه! از همین فردا.»

اما روز ۱۷ اسفندماه، وقتی خبرنگار صدا و سیما از جهرمی سخنگوی دولت ابراهیم رئیسی پرسید: «برای دستور کوتاه مدت رئیس‌جمهور برای رفع فقر مطلق تا عید چه اقداماتی انجام شده؟ برخی تحلیل می‌کنند که هنوز کار خاصی نشده و اقدامی نشده شما توضیح بفرمایید؟»

وی پاسخ داد: «با توجه به ظرفیت‌های کشور می‌توان با بسیج امکانات و برنامه‌ریزی منسجم و هماهنگ اقداماتی انجام داد. که در سال جاری فقر مطلق در کشور وجود نداشته باشد.»

به این ترتیب وی وعده دو هفته‌ای را تا سال آینده تمدید کرد.

به‌یاد داریم که خامنه‌ای در آغاز سال جدید نیز خطاب به میلیون‌ها ایرانی گرسنه گفت: «این قدر که ما در نان اسراف می‌کنیم، چه قدر نان دور ریخته می‌شود».

پیش‌تر مصطفی اقلیما، کارشناس مددکار اجتماعی با اشاره به گسترش اعتراضات معلمان و بازنشستگان و بخش‌های مختلف جامعه طی ماه‌های گذشته هشدار داد: «مردم نیز توانایی تحمل این وضعیت را ندارند و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند باید منتظر انفجار گرسنگان باشید.»

 



source https://kar-kargar.bashariyat.org/?p=15623

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...