۱۴۰۱ فروردین ۲۵, پنجشنبه

تجمع شماری از شهروندان در قروه/اعتصاب غرفه داران در میدان تره بار تهران

روز چهارشنبه ۲۴ فروردین‌ماه، جمعی از ساکنان شهرستان قروه در استان کردستان در اعتراض به ساخت کارخانه بر روی زمین‌های زراعی در محل ساخت این کارخانه تجمع کردند.

این شهروندان می‌گویند: صدها خانوار از فعالیت روی این زمین‌ها ارتزاق می‌کنند و ساخت کارخانه روی این زمین‌های کشاورزی زندگی مردم و کشاورزان این منطقه را نابود می‌کند.

به گفته‌ی معترضان؛ متولیان ساخت کارخانه‌ی جدید، از منابع طبیعی سند گرفتند که این سند بعد از اعتراض و ثبت شکایت اهالی در شعبه هفت دادگاه سنندج باطل شد.

معترضان می‌گویند: بعد از ابطال سند، منابع طبیعی مجدد اعتراض کرد و فعالیت بر روی این زمین‌ها باز هم آغاز شد. آن‌ها با لودر گندمی که مردم کاشته بودند و روی این زمین‌ها سبز شده بود را با خاک یکسان کردند.

حاضران در تجمع از مسئولان مربوطه خواستار رسیدگی به این موضوع و متوقف کردنِ این پروژه شدند. آنها می‌‎گویند: زمین‌های لم‌یزرع دیگری برای ساخت کارخانه وجود دارد. مکان کارخانه‌ فولاد زاگرس بهترین موقعیت را دارد اما نمی‌دانیم چرا برای ساخت کارخانه، می‌خواهند زمین‌های کشاورزی را خراب کنند.

اعتصاب غرفه داران در میدان تره بار تهران

به گزارش مهر، روز چهارشنبه ۲۴ فروردین‌ ۱۴۰۱، شماری از غرفه داران میدان میوه و تره‌بار جلال‌آل‌احمد واقع در تهران دست به اعتصاب زدند.

بنابر بر ویدیوهایی منتشر شده در فضای مجازی، دلیل این اعتصاب گرانی برخی از اقلام عنوان شده است.

خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی با تایید خبر اعتصاب غرفه داران دلیل آن را اختلاف قیمت محصولات در میادین با سطح شهر عنوان کرده و مدعی شد: این اختلاف قیمت برخی از غرفه‌داران محصولات فرنگی را به فروش این اقلام به قیمت موجود در سطح شهر علاقه‌مند کرده‌است.

همچنین این خبرگزاری مدعی شد، غرفه‌داران این میدان در اقدامی هماهنگ و به‌قصد ایجاد کارشکنی، تصمیم گرفته بودند تا از آوردن برخی از محصولات فرنگی مانند گوجه فرنگی و سیب‌زمینی اجتناب کنند و با این اقدام، سبب ایجاد اخلال در عرضه مایحتاج عمومی شوند، اما در نهایت بهره‌برداران خاطی در قزل قلعه خلع ید و جایگزین شده‌اند.

 




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...