۱۴۰۱ اردیبهشت ۷, چهارشنبه

انتقاد بیکاران دهلران به جذب غیربومی‌ها در صنایع نفت وگاز

اهالی شهرستان «دهلران» در استان ایلام خواستار اشتغال بومی‌ها در میادین نفت، گاز و پتروشیمیِ منطقه هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اهالی شهرستان «دهلران» در استان ایلام خواستار اشتغال بومی‌ها در میادین نفت، گاز و پتروشیمیِ منطقه و شهرک صنعتی هستند.

ساکنان این شهرستان که بیشتر کارگر و کشاورز هستند، می‌گویند: شهرستان دهلران دارای یکی از بزرگترین میادین نفتی کشور است که با میدان نفتی ابوغریب در عراق دارای مخزن مشترک است، بنابراین جوانان جویای کار تحصیلکرده و ساده بومی این شهرستان انتظار اشتغال در این مجموعه بزرگ را دارند.

اهالی این شهرستان می‌گویند: اولویت اشتغال در صنایع بزرگی مثل میدان نفتی دهلران، میدان گازی تنگ بیجار و سایر پالایشگاه گاز و پتروشیمی استان بایستی جوانان بومی محلی باشند. در شرایطی که ما در دهلران و روستا‌های اطراف، جوان بیکار داریم، چرا از نیروهای غیربومی برای اشتغال در صنایع نفت و گاز و غیره استفاده می‌شود؟

آن‌ها همچنین به ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی در منطقه تاکید کرده و می‌گویند: جوانان شهرستان دهلران خواستار اجرای طرحی هستند که در آن، بومی‌ها برای اشتغال در صنایع محلی، دارای اولویت باشند. آن‌ها معتقدند تا زمانی که مردم محلی آلودگی‌های زیست محیطی صنایع را تحمل می‌کنند، باید در استخدام، سهمیه خاص داشته باشند.

 



source https://kar-kargar.bashariyat.org/?p=16414

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...