۱۴۰۱ اردیبهشت ۹, جمعه

کاسه صبر آذرابی ها لبریز شد/تجمع اعتراضی کارگران مقابل کارخانه

ایسنا/مرکزی رییس شورای اسلامی کار شرکت آذراب گفت: کارگران شرکت از امروز صبح به منظور رفع مشکلات کارخانه دست به اعتراض زده اند.

داوود عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعتراض کارگری امروز، اظهار کرد: تلاش بسیاری برای کنترل کارگران شد، اما متاسفانه عمق مشکلات به حدی است که تحمل شرایط برای آنان سخت شده است.

وی تصریح کرد: خواسته اصلی کارگران در اعتراضات خود تعیین تکلیف سهامدار شرکت است، آذراب باید به دولت بازگردد چراکه تمام پیمانکاران ما دولتی هستند و خصوصی بودن آذراب درست نیست.

عسگری افزود: خصوصی سازی آذراب تا امروز هیچ ثمری نداشته است و کارگران طی یک سال اخیر عملا بیکار بوده اند و امروز حتی یک کیلوگرم کار روی خط تولید نیست، علاوه بر آن در این شرایط اقتصادی هنوز حقوق اسفندماه کارگران پرداخت نشده است و قطعا عدم حمایت و بی توجهی به شرایط آذراب، تجمعات و اعتراضات کارگری بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایسنا؛ پیش از این در دو گزارش “در آذراب صدای سقوط می آید” در ۲۵ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ و “داستان آذراب، داستان مرگ و زندگی است؛ اینجا نه قراردادی هست، نه پولی” در ۳۰ فروردین‌ماه مشکلات و مطالبات کارگران تشریح شد. در این گزارش ها رییس شورای کار نیز احتمال وقوع تجمعات کارگری را پیش بینی کرده بود، اتفاقی که امروز رخ داد و کارگران می گویند به دلیل بی توجهی به این مجموعه صنعت‌ساز کشور دست به اعتراض زده اند.



source https://kar-kargar.bashariyat.org/?p=16454

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...