۱۴۰۱ فروردین ۸, دوشنبه

معوقات مزدی و بیمه‌ای کارگران پیمانکاری واحد نگهداری ابنیه فنی راه آهن

خبرگزاری هرانا – کارگران پیمانکاری واحد نگهداری ابنیه فنی راه آهن از عدم پرداخت برخی از مطالبات مزدی و بیمه‌ای سال ۱۴۰۰ خود خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، کارگران پیمانکاری واحد نگهداری ابنیه فنی راه آهن می‌گویند برخی از مطالبات مزدی و بیمه‌ای سال ۱۴۰۰ آنها پرداخت نشده است.

بر اساس این گزارش، کارگران شاغل در واحد نگهداری ابنیه فنی راه آهن که به صورت پیمانکاری مشغول کارند، طی چند سال گذشته حقوق و بیمه خود را به موقع دریافت نکرده‌اند و این موضوع مشکلات زیادی را برای آن‌ها در زمینه معیشت، درمان و مسکن ایجاد کرده است.

طبق گفته یکی از کارگران ابنیه فنی راه آهن؛ مسئولیت بیش از ۷ تا ۱۰هزار کارگر واحد نگهداری ابنیه فنی راه آهن برعهده چند شرکت پیمانکاری است.

این کارگر با بیان اینکه بهانه شرکت‌های پیمانکار برای پرداخت به موقع حقوق و سایر مطالبات صنفی کمبود منابع مالی در راه آهن است، بر لزوم پرداخت به موقع حقوق و بیمه کارگران پیمانکاری راه‌آهن تاکید کرد و گفت: راه‌آهن در حد توان پرداخت حقوق و بیمه کارگران پیمانکاری را به موقع انجام دهد تا کارگران بتوانند از این طریق مشکلات معیشتی، درمان و مسکن خود را حل و فصل کنند.

او با بیان اینکه پرداخت حق و حقوق کارگران، دیده نشدن زحمات آن‌ها و مشکلات پیش‌رویشان همیشه جای بحث و بررسی داشته و حال با افزایش قیمت‌ها، کرایه خانه، هزینه‌های درمان و مشکلات متعدد برای تأمین هزینه‌های معیشت دارند، گفت: کارگران راه آهن قشری هستند که از سوی مدیران بالا دستی دیده نشده‌اند و همیشه درمضیقه بوده‌اند.

وی افزود: بسیاری از شرکت‌ها پرداختی‌ها را دیر انجام می‌دهند؛ با وجود این همه تورم و گرانی، روز به روز ارزش پول‌مان کمتر می‌شود و با تعویق‌های چند ماهه، عملا حقوق‌مان دردی از ما دوا نمی‌کند.

این کارگر همچنین بیان کرد: بارها برای حل مشکلات کارگران بویژه مسکن کارگران ابنیه درخواست داده‌ایم اما فکری به حال مسکن کارگران نمی‌شود و بالای ۶۰ درصد از حقوق کارگران برای کرایه خانه پرداخت می‌شود، این در حالی است که با پرداخت دیرهنگام حقوق‌ها، برای پرداخت اجاره بها هم دچار مشکل هستیم.

 



source https://kar-kargar.bashariyat.org/?p=15580

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...