۱۴۰۰ اسفند ۱۶, دوشنبه

معوقات مزدی کارکنان سازمان همیاری آذربایجان‌غربی/ عدم تبدیل وضعیت کارگران کارخانه کاغذسازی پارس

کارکنان سازمان همیاری آذربایجان‌غربی، از عدم پرداخت ۱۰ ماه مطالبات مزدی خود در مرکز این استان خبر دادند. همچنین بخشی از نیروهای پیمانکاری کارخانه کاغذسازی پارس در استان خوزستان، خواستار تنظیم قراردادهای مستقیم برای کارگران این شرکت شدند. در خبری دیگر، جمعی از کارگران کارخانه آجر جیل از مقامات مسئول خواستند از توقف فعالیت این واحد ممانعت کرده و به وضعیت کارخانه رسیدگی کنند.


بر اساس اعلام سازمان همیاری‌شهرداری‌های آذربایجان‌غربی، بیش از ۱۰ ماه است معوقات کارکنان در مرکز استان آذربایجان‌غربی پرداخت نشده و در این شرایط اقتصادی کارمندان این سازمان را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو کرده که بزرگ‌ترین آسیب آن متضرر کردن خانوادها به لحاظ معیشتی است.

تعداد بالایی از کارکنان بخاطرگذران زندگی، پس از تعطیلی اداره ترجیح می‌دهند مشاغلی نظیر مسافرکشی را تجربه کنند تا بتوانند حداقلی های زندگی روزمره خود را تامین کنند، این مصائب تنها گوشه‌ای از مشکلات بوجود آمده برای کارکنان زیر سایه ضعف مدیریتی است.

در این خصوص، سرپرست معاونت عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی با اشاره به زمان پرداخت معوقات مربوط به سازمان همیاری شهرداری‌های استان، مدعی شد: تا خرداد سال آینده تمام معوقات کارکنان پرداخت می‌شود، در چند روز اخیر یکی از پرداختی‌ها انجام گرفته و تا عید یکی دیگر از حقوق‌ها همراه با عیدی کارکنان واریز می‌شود.

مطالبات کارگران کارخانه کاغذسازی پارس

به گزارش ایلنا، کارگران کارخانه کاغذسازی پارس برای پیگیری وضعیت اشتغال خود با امام جمعه شهرستان شوش دیدار کردند.

این کارگران که خواسته اصلی آن‌ها تغییر قرارداد کار، با حذف شرکت‌های پیمانکاری است، می‌گویند: بارها برای مشخص شدن وضعیت شغلی‌مان به نهادهای مختلف دولتی در شهرستان شوش مراجعه کرده‌ایم اما نتیجه‌ای دریافت نکرده‌ایم.

روز جمعه ۱۳ اسفندماه، و به دنبال ادامه‌ی بی‌توجهی مسئولان شهرستانی به خواسته‌های صنفی خودمان با امام جمعه شوش دیدار کردیم.

کارگران بخشی از نیروهای پیمانکاری کارخانه کاغدسازی پارس در استان خوزستان که از چند ماه پیش بدنبال بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل، تبدیل قراردادهای کارگری، حذف شرکت‌های پیمانکاری واسطه و تنظیم قراردادهای مستقیم خود هستند.

نگرانی کارگران کارخانه آجر جیل از تهدید امنیت شغلی خود

به گزارش ایلنا، جمعی از کارگران کارخانه آجر جیل از مقامات مسئول خواستند از توقف فعالیت این واحد قدیمی از سوی طلبکاران مالی کارخانه ممانعت کرده و به وضعیت کارخانه رسیدگی کنند.

بر اساس این گزارش، این کارگران با بیان اینکه از چند سال قبل که این کارخانه تعطیل شد، متحمل زیان‌های مالی و روحی زیادی شده اند، افزودند: سال ۹۸ بعد از سال‌ها پیگیری توانستیم با وجود همه مشکلات اقتصادی فعالیت تولیدی کارخانه آجر جیل را از سر بگیریم، اما طی چند ماه گذشته بایت شکایت تعدادی از طلبکاران مالی کارخانه، دادگاه حکم به اعلام ورشکستگی کارخانه داده است.

این کارگران در ادامه با اشاره به اینکه این شرکت به زودی قرار است برای فروش به مزایده گذاشته شود، بیان کردند: هرچند طبق رای دادگاه برای پرداخت بدهی طلبکاران با فروش تجهیزات کارخانه مدیر تسویه انتخاب شده است، اما میزان قیمت این کارخانه به نسبت بدهی آن به طلبکاران بسیار ناچیز است.

کارگران تصریح کردند: مسئولان قضایی بارها اعلام کرده‌اند که به هیچ وجه اجازه تعطیلی یا توقیف یک واحد تولیدی فعال را نخواهند داد، حال چرا برای این کارخانه که مصائب خود را پشت سر گذاشته و اکنون می‌خواهد به بهربرداری مجدد برسد، حکم ورشکستگی صادر کرده‌اند، مشخص نیست.

این کارگران در ادامه با اشاره به مزایده فروش کارخانه و دارایی‌های تحت تملک کارخانه آجر جیل گفتند: طلبکاران در حالی اقدام به توقیف کارخانه و دارایی‌های آن کرده‌اند که کارفرما به دنبال پرداخت ۳۵۰ میلیون تومان طلب آن‌ها بود که به یکباره قاضی پرونده حکم ورشکستگی کارخانه را صادر کرد.

به گفته کارگران آجر جیل، این کارخانه تنها محل درآمد اهالی یک منطقه بوده و کارگران آن سال‌ها عمر خود را برای نگهداری محل کار خود هزینه کرده‌اند. اقدام برای توقیف کارخانه‌ای که میلیاردها تومان ارزش مالی دارد و زمانی بیش از ۲۲۰ کارگر در آن مشغول کار بودند با مواضع مسئولان و قوانین همخوانی ندارد.

این کارگران از مقامات مسئول، خواستار رسیدگی به وضعیت کارخانه شدند و گفتند: در صورت ادامه این روند شاهد تعطیلی کامل کارخانه با ۱۵۰ کارگر شاغل در آن خواهیم بود.

 




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...