۱۴۰۰ اسفند ۱۶, دوشنبه

ممنوع الخروجی ناصر رادان؛ علیرغم آزادی از زندان

 

ناصر رادان، زندانی سیاسی سابق در پی مراجعه به اداره گذرنامه جهت تمدید مدارک شغلی از ممنوع الخروجی خود مطلع شد. ایجاد ممنوعیت خروج از کشور برای این شهروند بدون حکم دادگاه صورت گرفته و موجب بروز محدودیت های شغلی برای او شده است.


ایجاد ممنوعیت خروج از کشور برای این شهروند بدون حکم دادگاه صورت گرفته و موجب بروز محدودیت های شغلی برای او شده است. آقای رادان که پیش از بازداشت به عنوان راننده بخش خصوصی اتوبوسرانی تهران مشغول به کار بود، پس از آزادی از زندان برای بازگشت به کار با مانع مواجه شده بود. وی به همین منظور جهت تمدید مدارک شغلی خود به عنوان راننده ترانزیت به اداره گذرنامه مراجعه کرد که پس از حضور در این محل از ممنوع الخروجی خود مطلع شد.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: «بدون هیچ توضیحی و یا بدون آنکه در حکم دادگاه این محرومیت اجتماعی قید شده باشد از ممنوعیت خروجش از کشور مطلع شد. وی همراه با شماره پرونده ای که از سوی اداره گذرنامه به او داده شده بود ابتدا به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران و نهایتا به دادسرای اوین مراجعه کرد اما به دلیل نداشتن وقت قبلی امکان صحبت با مسئولان را نداشته است.»

آقای رادان که پیشتر به عنوان راننده ترانزیت مشغول فعالیت بوده در تاریخ ۲۱ مردادماه ۹۹ پس از خروج از منزل توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی موسوم به بند دو الف زندان اوین منتقل شد. او مدتی بعد با تودیع قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

وی نهایتا توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهامات “توهین به مقدسات اسلام و تبلیغ علیه نظام” به صورت غیابی به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد. پس از درخواست واخواهی و بررسی مجدد پرونده این شهروند از بابت این اتهامات به ۹ ماه حبس تعزیری قطعی محکوم شد.

آقای رادان در تاریخ ۱۹ تیرماه امسال جهت تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شد. وی در تاریخ ۳۰ آبان‌ماه از زندان تهران بزرگ به مرخصی متصل به آزادی اعزام شده بود.

ناصر رادان، متولد ۱۳۶۰، فرزند سلامعلی و متاهل است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...