۱۴۰۰ آبان ۲۶, چهارشنبه

مرگ و مصدومیت ۲ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار




در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۲ کارگر در شهرهای عسلویه و آران و بیدگل حین انجام کار دچار حادثه شدند. طی این حوادث ۱ کارگر جان خود را از دست داده و یک تن دیگر مصدوم شد. همچنین مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از مرگ و مصدومیت ۳۷۱ کارگر در این استان طی هفت ماه ابتدای امسال خبر داد. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

مروز دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰، یک کارگر روزمزد در عسلویه دچار حادثه کار شد و جان خود را از دست داد.

به گفته منابع خبری، «حسن شمس» از کارگران روزمزد تعمیرات پالایشگاه ششم (فازهای ۱۵ و ۱۶) سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از ارتفاع سقوط کرد و جان باخت.

مصدومیت یک کارگر در آران و بیدگل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، یک کارگر در آران و بیدگل طی یک حادثه دچار مصدومیت شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آران و بیدگل گفت: در این حادثه که ساعت ۱۲ امروز رخ داد، نیرو‌های امدادی آتش نشانی با دو دستگاه خودرو از ایستگاه مرکزی به محل حادثه اعزام شدند.

منوچهر برزگر افزود: فرد حادثه دیده در بررسی اولیه از ناحیه دست و پا دچارآسیب شده بود، که پس از عملیات امداد رسانی، مصدوم تحویل نیرو‌های امدادی ۱۱۵ اورژانس شد.

مرگ و مصدومیت ۳۷۱ کارگر در استان کرمانشاه

به گزارش تسنیم، مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: فوتی‌های ناشی از حوادث کار در استان کرمانشاه طی هفت ماه ابتدای امسال افزایش یافته است.

سلیم خانی، اظهار داشت: در هفت ماهه امسال ۲۴ نفر شامل یک زن و ۲۳ مرد بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده و در مراکز پزشکی قانونی استان کرمانشاه مورد معاینه قرار گرفتند.

وی عنوان کرد: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که آمار متوفیان ۲۳ نفر شامل یک زن و ۲۲ مرد بود افزایش داشته است.

خانی گفت: همچنین در هفت ماهه امسال آمار مصدومین ناشی از حوادث کار با ۳۴۷ مورد شامل پنج زن و ۳۴۲ مرد است.

وی افزود: سقوط از بلندی همواره بیشترین سهم را در آمار تلفات حوادث کار به خود اختصاص می‌دهد و همواره نزدیک به نیمی از تلفات را شامل می‌شود. مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه عنوان کرد: در هفت ماهه امسال نیز ۱۵ نفر از قربانیان حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی جان خود را از دست داده‌اند.

خانی گفت: پس از سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، برق گرفتگی و سوختگی در رتبه‌های بعدی دلایل مرگ در حوادث کار قرار گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...