۱۴۰۰ آبان ۱۷, دوشنبه

گزارشی از آخرین وضعیت مجید حسینی نژاد در زندان اوین


 مجید حسینی نژاد فعال مدنی، از آبان ماه سال گذشته دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می کند. آقای حسینی نژاد پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد و این حکم عینا به تایید دادگاه تجدیدنظر رسید. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۵ سال حبس به عنوان مجازات اشد در خصوص وی قابل اجرا است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مجید حسینی نژاد فعال مدنی، دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می کند.

آقای حسینی نژاد در تاریخ ۱۷ دی ۱۳۹۷، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و پس از حدود دو هفته بی خبری به قرنطینه زندان اوین منتقل شده بود. وی نهایتا در تاریخ ۲ بهمن ماه همان سال با تودیع قرار وثیقه، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

وی نهایتا در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه، از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یکسال حبس و از بابت اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی به ۵ سال حبس محکوم شد. این حکم در تاریخ ۲۸ تیرماه ۱۳۹۹، در جلسه ای که به صورت غیابی برگزار شد، عینا به تایید شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران رسید.

با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۵ سال حبس در خصوص وی قابل اجراست.

آقای حسینی نژاد نهایتا در تاریخ ۱۰ آبان ۱۳۹۹، پس از حضور در شعبه ۱ واحد اجرای احکام دادسرای زندان اوین، جهت تحمل حبس بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

مجید حسینی نژاد هم اکنون در اندرزگاه ۸ سالن ۹ زندان اوین به سر می برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...