۱۴۰۰ آذر ۳, چهارشنبه

مرگ و مصدومیت ۱۰ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

 




دوشنبه ۱ آذرماه، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۱۰ کارگر در شهرهای دیشموک، کوهرنگ، منوجان و میانه حین انجام کار دچار حادثه شدند. در این حوادث ۷ کارگر دچار مصدومیت شدند و ۳ کارگر دیگر جان خود را از دست دادند. همچنین مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان از مرگ و مصدومیت ۱۹۴ کارگر در این استان در نیمه نخست سال جاری خبر داد. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش ، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، یک مامور اداره برق دیشموک در پی برق گرفتگی دچار مصدومیت شد.

رئیس اداره برق دیشموک با اشاره به وقوع بارندگی‌های شدید در این بخش و قطعی برق گفت: برق تعدادی از روستا‌ها به صورت مکرر قطع شد که پرسنل این اداره از اوایل بارندگی به حالت آماده باش در آمدند.

مصطفی حکیم افزود: امروز ظهر خط برق روستای اسفندان در حومه غربی دیشموک دچار اشکال شده بود که بلافاصله پرسنل این اداره به آنجا اعزام شدند.

حکیم ادامه داد: پرسنل اداره برق با تلاش مضاعف در زیر باران اقدام به رفع عیب کرده که متاسفانه در حین وارد کردن فیوز به مدار، یکی از پرسنل به نام مرتضی نوروزی دچار برق گرفتگی شد.

رئیس اداره برق دیشموک اضافه کرد: این پرسنل از ناحیه دست دچار آسیب و با کوفتگی شدید بدن مواجه شده که بلافاصله توسط اورژانس ۱۱۵ به مرکز درمانی قلعه رئیسی اعزام شد.

مرگ یک کارگر در کوهرنگ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل پزشکی قانونی استان چهارمحال و بختیاری، از مرگ یک کارگر ۳۰ ساله در شهرستان کوهرنگ خبر داد.

حمیدرضا نظیفی گفت: این جوان بر اثر سقوط بالابر در یک ساختمان در حال احداث جان باخت.

مصدومیت ۶ کارگر در میانه

به گزارش ایلنا، سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مصدومیت ۶ کاگر به دلیل انفجار در کوره آجرپزی در شهرستان میانه خبر داد.

مجتبی خالدی گفت: این حادثه در کوره آجرپزی در روستای کلوچه خالصه در ساعت ۰۷:۳۰ اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: دو دستگاه آمبولانس اعزام شدند و ۶ مصدوم به بیمارستان انتقال یافتند.

مرگ ۲ کارگر در منوجان

به گزارش رسانک، روز یکشنبه ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۰، دو کارگر اهل روستای چاه آموزی از توابع شهرستان منوجان بدلیل گازگرفتگی در چاه، جان خود را از دست دادند.

براساس این گزارش، هویت این شهروندان “مهدی جداوی” و “علیرضا جداوی” عنوان شده است.

مرگ و مصدومیت ۱۹۴ کارگر در استان سمنان در نیمه نخست سال جاری

به گزارش ایرنا، مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان با اشاره به افزایش حوادث کار منجر به فوت این استان در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، گفت: ۱۲ نفر از ابتدای فروردین تا شهریور امسال در استان در حوادث کار جان باختند.

مهدی نوروزی افزود: ۱۸۲ نفر در اثر حوادث کار در استان سمنان نیمه نخست امسال آسیب دیدند و در پزشکی قانونی استان مورد معاینه بالینی قرار گرفتند.

در این گزارش آمده است، بیشترین حوادث کار در استان سمنان مربوط به مشاغل ساختمانی و معادن است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...