۱۴۰۰ مهر ۲۱, چهارشنبه

مرگ و مصدومیت پنج کارگر در سایه فقدان ایمنی کار


 طی روزهای اخیر، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۵ کارگر در شهرهای سقز، یزد، ساری و سیاهکل دچار حادثه شدند. طی این حوادث سه کارگر جان خود را از دست داده و دو کارگر دیگر دچار مصدومیت شدند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

روز دوشنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۰، منابع کارگری در استان کردستان از مرگ یک کارگر ساختمانی بر اثر حادثه کار در بیمارستان سقز خبر می‌دهند.

برخی منابع کارگری در تشریح حادثه سقوط بالابر گفتند: روز گذشته یک کارگر ساختمانی بنام «امید شافعی» بر اثر سقوط دستگاه بالابر از طبقه سوم یک ساختمان نیمه کاره در بلوار تلگراف شهر سقز به شدت مجروح  و روانه بیمارستان شد و عصر همان روز بر اثر ایست قلبی جان خود را از دست داد.

به گفته وی؛ کادر درمان بیمارستان سقز تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت وی بکار گرفتند اما ناگهان قلب وی بر اثر فشار زیاد از کار افتاد.

مرگ یک کارگر در یزد

به گزارش ایلنا، یک کارگر در شهرک صنعتی یزد بر اثر گیر کردن لباسش در دستگاه مونتاژ آلومینیوم جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش، حادثه در شهرک صنعتی یزد زمانی رخ داد که یک کارگر جوان حین کار در خط تولید، ناگهان بخشی از لباس‌اش به دستگاه مونتاژ آلومینیوم گیر می‌کند.

بعد از چند باره چرخش این کارگر دور میله دستگاه، بدن بی‌جان وی توسط عوامل امداد و نجات از دستگاه جدا شده و مرگ وی توسط عوامل اورژانس تایید شد.

مصدومیت دو کارگر در ساری

به گزارش ایلنا، امروز سه شنبه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۰، دو کارگر در شهرستان ساری بر اثر ریزش دیوار مصدوم شدند.

بر اساس این گزارش، حادثه آوار دیوار محل گودبرداری شده در حالی صبح امروز سه شنبه اتفاق افتاد که تعدادی کارگر در حال گودبرداری برای ساخت ساختمانی در خیابان شهید قرجه ساری در استان مازندران بودند و ناگهان دو نفر از کارگران بر اثر ریزش دیواره زیر آوار گرفتار شدند.

از قرار معلوم این دو کارگر مدفون شده با حضور به موقع امدادگران آتش‌نشانی رهاسازی شده و نجات پیدا می‌کنند.

مرگ یک کارگر در سیاهکل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، یک کارگر در شهرستان سیاهکل به دلیل کشیده شدن ناگهانی به درون دستگاه کیفیت سنج خاک جان خود را از دست داد.

مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سیاهکل گفت: این کارگر ۳۸ ساله هنگام کار کردن با دستگاه “کیفیت سنج خاک” در روستای سرارود زیارتگاه شهرستان سیاهکل، به علت رعایت نکردن الزامات ایمنی کار، به درون دستگاه کشیده شد.

شاهین وطن دور افزود : نیرو‌های آتش نشانی این مرد گرفتار در دستگاه “کیفیت سنج خاک” را بیرون کشیدند و به اورژانس منتقل کردند، اما به علت شدت جراحات جان خود را از دست داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...