۱۴۰۰ مهر ۲۶, دوشنبه

قطع بیمه تامین اجتماعی ۱۴۰۰ کارگر ساختمانی در قم


 بنابر اعلام رئیس انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی استان قم، بیمه تامین اجتماعی ۱۴۰۰ کارگر ساختمانی در این استان قطع شده است.

رئیس انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی استان قم در این خصوص گفت: بهانه‌ی سازمان تامین اجتماعی برای قطع بیمه‌ی کارگران این است که بازرس به محل کارِ کارگر اعزام شده و او را نیافته است، در حالی که ماهیت کاری صنعت ساختمان ایجاب می‌کند که کارگر هر روز در محل کارش حاضر نباشد؛ حالا یک روز مصالح تامین نمی‌شود و یک روز کارگر بیمار است.

به گفته این فعال صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی از آنجا که کارگران ساختمانی هیچ نماینده‌ای در مجلس ندارند، هر تصمیمی برای حمایت از آن‌ها خیلی زود نقش بر آب می‌شود. از طرفی سازمان تامین اجتماعی بدون اینکه به شرکای اجتماعی‌اش اطلاع‌رسانی کند، بیمه کارگران ساختمانی را قطع می‌کند و به نظر می‌رسد این سازمان در حال سوءاستفاده از سکوت مجلس است.

بازرس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با بیان اینکه هر کارگری که کارت مهارت دارد، باید مشمول بهره‌مندی از بیمه شود، گفت: «تامین اجتماعی باید پس احراز اشتغال کارگر و برخورداری او از کارت مهارت، بیمه کارگر را برقرار کند و در شرایط توقف کار و خانه‌نشینی بیمه او را به ناحق قطع نکند.»

عباس شیری افزود: «با این حال بی‌اهمیت انگاشتن موضوع برای مجلس، بهانه‌ای به دست سازمان تامین اجتماعی و به طور مشخص اداره کل نام‌نویسی داده تا بدون در نظر گفتن ملاحظات بیمه‌ی کارگران را به ناحق قطع کنند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...