۱۴۰۰ مهر ۹, جمعه

مرگ و مصدومیت سه کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

 

طی روزهای اخیر، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، سه کارگر از جمله یک آتش‌ نشان در شهرهای چابهار، تهران و دزفول بصورت جداگانه در حین کار دچار حادثه شدند. طی این حوادث ۲ کارگر جان خود را از دست دادند و یک کارگر دچار مصدومیت شد. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، امروز پنجشنبه ۸ مهرماه ۱۴۰۰، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از مصدومیت یک کارگر ساختمانی طی حادثه ای در حین کار خبر داد.

فرهاد کاوه آهنگران اظهار کرد: در ساعت ۱۱ و ۳۳ دقیقه ظهر امروز، در پی تماس کارگران ساختمانی مبنی بر حادثه مدفون شدن یک کارگر زیر آوار، جهت امدادرسانی، ایستگاه‌های شماره چهار و پنج به محل حادثه واقع در در خیابان پروین اعتصامی اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: مصدوم این حادثه کارگری ۳۳ ساله بود که به مأموران اورژانس تحویل داده شد.

غرق شدن یک آتش نشان در عملیات مانور روز آتش‌نشانی

به گزارش ایرنا، امروز پنجشنبه ۸ مهرماه ۱۴۰۰، حسین صفری آتش‌نشان اهل دزفول، هنگام اجرای مانور غریق نجات به مناسبت روز آتش نشانی، به دلایل نامعلومی جان خود را از دست داد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی دزفول در این‌باره گفت: در جریان این مانور آتش نشانی که با حضور ۳۰ آتش‌نشان در بوستان ساحلی علی کله برگزار شد، آقای صفری به عنوان فرد غرق شده به زیر آب رفته بود.

صفری ضمن ادعای اینکه “کپسول اکسیژن نیز برای مواقع ضروری برای نیروها در نظر گرفته شده بود” ادامه داد: این آتش نشان به دلایل نامعلومی از کپسول اکسیژن استفاده نکرده و نهایتا جان باخته است.

به گفته عبدالحسین معظم فر، علت این حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است.

شهرستان چابهار؛ مرگ یک کارگر بر اثر برق گرفتگی

به گزارش رسانک، روز سه‌شنبه ۶ مهر ماه ۱۴۰۰، یک کارگر در شهرستان چابهار واقع در استان سیستان و بلوچستان، بر اثر حادثه ای در حین کار، جان خود را از دست داد.

هویت این کارگر، نوید دلوشی، فرزند رسولبخش، اهل شهرستان قصرقند عنوان شده است.

در این گزارش، علت مرگ این کارگر، برق گرفتگی از طریق تماس دست وی با سطح حامل جریان عنوان شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...