۱۴۰۰ مهر ۲, جمعه

با وعده مساعد مسئولان؛ زندانیان بند سیاسی زندان ارومیه با پایان اعتصاب، سهمیه غذای خود را دریافت کردند

 

پنجشنبه ۱ مهرماه، با وعده مساعد مسئولان و اعزام نائب عسکری زندانی سیاسی به بیمارستان خارج از زندان، زندانیان بند سیاسی زندان ارومیه سهمیه غذای خود را دریافت کردند. ساکنین این بند روز گذشته در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی به زندانیان بیمار از گرفتن سهمیه غذای خود امتناع کردند. ۱۲ تن از زندانیان سیاسی ساکن این بند از بیماری‌های گوناگونی رنج می‌برند و بنا به تشخیص پزشک زندان باید به بیمارستان اعزام شوند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰، زندانیان محبوس در بند سیاسی زندان ارومیه با پایان اعتصاب، سهمیه خود را دریافت کردند.

در پی وعده مساعد مسئولان زندان ارومیه و اعزام نائب عسکری زندانی سیاسی به بیمارستان خارج از زندان، زندانیان محبوس در بند سیاسی زندان ارومیه به حرکت اعتراضی خود پایان دادند.

روز چهارشنبه ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰، ۴۳ تن از زندانیان محبوس در بند سیاسی زندان ارومیه در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی به زندانیان بیمار از گرفتن سهمیه غذای خود امتناع کردند.

شاکر بهروز، نائب عسکری، نائب حاجی زاده، احمد تمویی، محمد هوشنگی، حاتم اوزدمیر، دارا رشیدی، انور چالشی، کامل سیلان مسکن، سیروان امینی، مختار ابراهیمی و طاهر حسین زاده، ۱۲ تن از زندانیان سیاسی ساکن این بند از بیماری‌های گوناگونی رنج می‌برند و بنا به تشخیص پزشک زندان باید به بیمارستان خارج از اعزام شوند اما تاکنون از اعزام آنان جلوگیری شده است.

از میان این افراد نائب عسکری، احمد تمویی، حاتم اوزدمیر، سیروان امینی و مختار ابراهیمی دچار مشکل در ناحیه کلیه هستند، نائب حاجی زاده و دارا رشیدی برای خارج کردن پلاتین از پا باید مورد جراحی قرار بگیرند و انور چالشی که در وضعیت نامساعد پزشکی بسر می‌برد به بیماری سل مبتلا است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...