۱۴۰۱ مرداد ۱۹, چهارشنبه

خودکشی ۲ کارگر اخراجی پتروشیمی ایلام در کمتر از ۲۴ ساعت

پیش از این در روز یکشنبه ۱۶ مردادماه ۱۴۰۱ یک کارگر دیگر پتروشیمـی ایلام به نام محمد منصوری در اعتراض به اخراج از کار خود را در منزل شخصی‌اش حلق‌آویز کرد. وی از کارگران روز‌مزد پتروشیمـی ایلام بود، که پس از سال‌ها کار کردن توسط مدیران پتروشیمی از کار اخراج شد. وی ۳۲ ساله، متاهل و پدر دو فرزند بود.

خودکشی پتروشیمی ایلام

تعداد کارگران روزمزد پتروشیمـی ایلام حدود ۶۰۰ نفر می‌باشد. این کارگران به صورت سه شیفت در این پتروشیمی مشغول بکار می‌باشند. شرایط کاری آنها سخت است و بایستی تحت پوشش کارهای سخت و زیان‌آور قرار بگیرند. اما مدیران شرکت‌های پیمانکاری با بکارگیری روزمزد آنها، از تحت پوشش قرار دادن کارگران خودداری می‌کند.

اعتراض نسبت به اخراج کارگران پتروشیمی ایلام

کارگران پتروشیمـی ایلام از ابتدای سال نسبت به اخراج خود و همکارانشان چندین تجمع اعتراضی داشته‌اند. این کارگران سال‌ها در این شرکت کار کرده بودند؛ اما با شروع تولید در شرکت، مدیران آن شروع به اخراج کارگران کردند. آنها با این اقدام تلاش می‌کنند، نفرات وابسته به خود را در شغل‌های این شرکت قرار دهند. پیش از این هم کارگران پتروشیمـی ایلام نسبت به پرداخت نشدن دستمزد و بیمه خود بارها تجمع اعتراضی برگزار کردند.

مشکلات مالی ناشی از گرانی و تورم افسار گسیخته عامل اصلی خودکشی در کشور است. مردمی که آینده مشخصی را برای خود نمی‌بینند، برای خلاصی خود دست به این اقدام می‌زنند. سران حکومت زمینه‌ساز این اقدامات هستند. سرقت سالیان ثروت‌های عمومی باعث گسترش فقر و افزایش خودکشی شده است.



source https://kar-kargar.bashariyat.org/?p=17984

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آب الوده کارگران کارخانه کاشی پرسپوليس را روانه بیمارستان کرد

مصرف آب آلوده کارگران کارخانه کاشی پرسپولیس مهریز یزد را روانه بیمارستان کرد. کارگران این واحد به دلیل استفاده از آب آلوده دچار مسمومیت شدی...